Wijzigen of verplaatsen van een grootzakelijke aansluiting 

Uw huidige grootzakelijke aansluiting wijzigen of verplaatsen? In de meeste gevallen kunt u dat via onze servicemodule aanvragen. Lees hier in welke situaties dit het geval is en hoe u een wijziging aanvraagt.

Aanvragen via de servicemodule

Om door te gaan naar de servicemodule kiest u hieronder de aansluiting die u wilt wijzigen. Wilt u weten wat u kunt verwachten nadat u een wijziging van uw aansluiting hebt aangevraagd? Bekijk dan het stappenplan. Meer informatie over het wijzigen of verplaatsen  vindt u verder op deze pagina.


Kosten voor het wijzigen van een aansluiting 

Voor het aanpassen of verplaatsen van uw aansluiting krijgt u van ons een offerte. We kunnen vooraf geen indicatie van de kosten geven omdat de hoogte van het offertebedrag afhangt van verschillende factoren. Bijvoorbeeld van de capaciteit van uw bestaande aansluiting en van de capaciteit van de toekomstige aansluiting hebt of van de afstand tussen de huidige locatie en de nieuwe locatie van de aansluiting.

Maandelijkse factuur
Als uw aansluiting wijzigt, dan verandert in veel gevallen het bedrag van uw maandelijkse factuur. Mogelijke veranderingen zijn:

  • een hoger of lager bedrag voor de aansluitdienst (vastrecht);
  • het gecontracteerd transportvermogen of transportcapaciteit wordt hoger of lager;
  • verbruikskosten veranderen omdat u meer of minder verbruikt.

Bekijk alle maandelijkse netwerktarieven. Voor een elektriciteitsaansluiting kunt ook een berekening van de maandelijkse kosten maken.

Als u uw aansluiting verplaatst en er zijn geen wijzigingen aan uw aansluiting nodig, dan blijft uw maandelijkse factuur gelijk.

Wijziging of verplaatsing aanvragen voor specifieke aansluitingen

 

In sommige situaties wilt u meerdere elektriciteitsmeters op 1 aansluiting aansluiten. Dat kan met een extra meetpunt. Voor het hoofd-meetpunt en elk extra meetpunt (secundair allocatiepunt) sluit u een apart contract af met een energieleverancier. Dit betekent dus dat er meerdere leveranciers op één aansluiting  kunnen leveren.

Meer over het extra meetpunt leest u op de pagina Aansluiting met extra meetpunten. Als u een extra meetpunt wilt op uw bestaande nieuwe aansluiting, neem dan contact op met Klantenservice Zakelijk via telefoonnummer 088 857 22 22.

 

Wijzigingen of verpaatsingen van uw A1-aansluitingen vraagt u aan via dit formulier. U opent het bestand, vult de gegevens in en stuurt dit als bijlage via e-mail naar het Multisiteloket. Wij nemen uw aanvraag dan in behandeling. 

Meer over het aanvragen, wijzigen en de facturatie leest u ook in deze folder.

 

Een wijziging van uw 1 x 10 Ampère-aansluiting vraagt u aan via mijnaansluiting.nl

Lees meer over de 1x10 Ampère aansluiting

Kleinzakelijke aansluitingen zijn een elektriciteitsaansluitingen tot en met  3 x 80 Ampère en gasaansluitingen met een capaciteit tot en met 40 m3/h.

Alles over het wijzigen van een kleinzakelijke aansluiting vindt u in het bij Aansluiting wijzigen bij u thuis.