Inloggen op Mijn Enexis
Kies op welke online omgeving u wilt inloggen.
Mijn Enexis Kleinverbruik
Voor huisaansluitingen en kleine bedrijfsaansluitingen tot en met 3 x 80 ampère en gasaansluitingen tot en met G25.
Mijn Enexis KleinverbruikMijn Enexis Grootverbruik
Voor zakelijke elektriciteitsaansluitingen groter dan 3 x 80 ampère en gasaansluitingen groter dan G25.
Mijn Enexis GrootverbruikAndere online omgeving
Veelgestelde vragen
- Wat is het verschil tussen kleinverbruik en grootverbruik?
Kleinverbruik
Met kleinverbruik bedoelen we een elektriciteitsaansluiting tot en met 3 x 80 ampère. En een gasaansluiting tot en met G25. Veruit de meeste woningen en kleine bedrijven hebben een kleinverbruikaansluiting voor stroom en gas. Bij klanten met een kleinverbruikaansluiting staan de netwerkkosten op de factuur van de energieleverancier.
Grootverbruik
Met grootverbruik bedoelen we een elektriciteitsaansluiting groter dan 3 x 80 ampère. En een gasaansluiting groter dan G25. Deze aansluitingen worden gebruikt in bedrijven met grote machines en/of apparaten. Klanten met een grootverbruik ontvangen van ons een factuur voor netwerkkosten.
Heeft dit antwoord u geholpen? - Wat kan ik in Mijn Enexis regelen?
Mijn Enexis Kleinverbruik
In Mijn Enexis Kleinverbruik kunt u een verzwaring of verlichting aanvragen voor uw elektriciteit- en/of gasaansluiting. Heeft u al een aanvraag gedaan? Dan ziet u hier de status. Ook vindt u er de veelgestelde vragen over uw aanvraag.
Wilt u een nieuwe aansluiting aanvragen, een aansluiting verplaatsen of verwijderen? Ga dan naar mijnaansluiting.nl.
Mijn Enexis Grootverbruik
In Mijn Enexis Grootverbruik kunt u:
- uw facturen en aansluitingen inzien en downloaden.
- uw gegevens inzien en wijzigen.
- het energieverbruik inzien.
- aanvragen indienen voor nieuwe, een wijziging of verwijdering van aansluitingen.
Heeft dit antwoord u geholpen? - Hoe wijzig ik mijn kleinverbruikaansluiting naar een grootverbruikaansluiting?
Wilt u uw kleinverbruikaansluiting wijzigen naar een grootverbruikaansluiting?
- Elektriciteit wijzigen van kleinverbruik naar grootverbruik
- Gas wijzigen van kleinverbruik naar grootverbruik
Heeft dit antwoord u geholpen?
Veelgestelde vragen over inloggen
Vanaf april logt u op een andere manier in bij Mijn Enexis.
- Welk inlogsysteem gebruiken jullie?
- Hoe log ik in op Mijn Enexis?
Om in te loggen heeft u een account nodig. Deze maakt u aan op onze website. U logt vervolgens in op Mijn Enexis met de gegevens van uw e-mailprovider zoals Google of Microsoft.
weet u niet met welk e-mailadres u moet inloggen? Maak dan een nieuw account aan.
Heeft dit antwoord u geholpen? - Ik kan niet inloggen. Wat is er aan de hand?
- Het inlogsysteem accepteert geen + teken in het e-mailadres. Als u het + teken en de toevoegingen na het teken weglaat in uw e-mailadres dan kunt u wel inloggen of en account aanmaken.
- Gebruik u een groepsmailbox bijvoorbeeld info@bedrijf.nl? Dan kunt u alleen inloggen als u op dit account ook een wachtwoord heeft. Is deze er niet? Dan kunt u dit aanvragen bij de IT-afdeling van uw bedrijf.
Heeft dit antwoord u geholpen? - Waarom werkt mijn oude wachtwoord niet meer?
Vanaf april logt u op een andere manier in bij Mijn Enexis. We gaan een nieuw, veiliger inlogsysteem gebruiken. U kunt dan niet meer inloggen met een door uzelf gekozen wachtwoord. In plaats daarvan logt u in via uw e-mailprovider. U gebruikt hiervoor hetzelfde e-mailadres dat u ook voor Mijn Enexis gebruikt.
Heeft dit antwoord u geholpen? - Wat is een one-time password en hoe krijg ik deze?
Heeft u een e-mailadres op een eigen domein zoals peter@bedrijf.nl en is dit niet van Microsoft of Google? Dan krijgt u na het invullen van uw e-mailadres een mail met een eenmalig wachtwoord (one-time password). Hiermee kunt u inloggen op Mijn Enexis.
Heeft dit antwoord u geholpen? - Ik heb een ander probleem met inloggen. Wat kan ik doen?
Komt u er niet uit met de geboden oplossingen? Neem dan contact met ons op.
Let op! Telefonisch of per e-mail kunt u geen aanvraag doen. Dit kan alleen online via 'Mijn Enexis' omdat wij bijvoorbeeld ook een foto van uw meterkast nodig hebben. We kunnen u alleen helpen met problemen bij het inloggen.
Heeft dit antwoord u geholpen?