Mijn Enexis Kleinverbruik

Wilt u de aansluitwaarde verzwaren of verlichten? Maak een account aan als u nieuw bent. Of log in als u al een account heeft of een aanvraag via mijnaansluiting.nl heeft gedaan.

Ik heb al een account

Inloggen

Ik wil een account aanmaken

Account aanmaken

Wat kan ik in Mijn Enexis Kleinverbruik? 

  • Een verzwaring aanvragen
  • Een verlichting aanvragen
  • Aanvragen bekijken die u eerder heeft gedaan

Zoekt u iets anders?

  • Wilt u advies of heeft u hulp nodig over de aansluitwaarde?
    Zoek een erkend installateur
  • Uw huidige aansluitwaarde weten?
    Check het  in 'Mijn meterkast'
  • Een nieuwe aansluiting nodig of een bestaande aansluiting verwijderen?
    Lees meer op de pagina aansluitingen
  • Heeft u een stroomaansluiting groter dan 3 x 80 ampère of een gasaansluiting groter dan G25?
    Ga naar 'Mijn Enexis Grootverbruik'

Problemen met inloggen

Om Mijn Enexis te gebruiken, heeft u een account nodig. Bent u hier voor het eerst? Maak deze dan eerst aan. Daarna kunt u inloggen met uw e-mailadres en het wachtwoord van uw e-mailaccount (bijvoorbeeld van Outlook, Hotmail of Gmail). Heeft u een e-mailadres op een eigen domein, zoals peter@bedrijf.nl? Dan ontvangt u bij het inloggen een e-mail met een eenmalig wachtwoord.

  • Ziet de foutmelding er ongeveer zo uit?

    AADSTS50020: User account ‘(e-mailadres)’from identity provider ‘(naam provideer)’ doet not exist in tenant ‘Klanten Enexis'and cannot access the appliciation 'e43e9edc-3668-49ba-bc5c-5d971ceb9792'(Enexis Klantportalen) in that tenant. The account needs to be added as an external user in the tenant first. Sign out and sign in again with a different Azure Active Directory user account. 

    Dan heeft u geen account op dit e-mailadres.

    1. Ga naar enexis.nl/mijn-enexis/account-aanmaken
    2. Maak een account aan.

    Zodra u een account heeft aangemaakt. Kunt u inloggen op Mijn Enexis.

    Heeft dit antwoord u geholpen?
    1. Controleer uw gebruikersnaam
      Zorg ervoor dat u het juiste e-mailadres intypt. Let op mogelijke typfouten.
    2. Herstel uw wachtwoord
      Gebruik in uw eigen e-mailaccount (zoals Outlook, Hotmail of Gmail) de optie om uw wachtwoord te herstellen als u deze vergeten bent.
    3. Let op hoofdlettergebruik
      Kijk of u per ongeluk Caps Lock op uw toetsenbord aan heeft staan. Sommige wachtwoorden zijn hoofdlettergevoelig.
    4. Controleer uw internetverbinding
      Zorg voor een stabiele verbinding met het internet. Soms kan een probleem met uw verbinding problemen geven bij het inloggen.
    Heeft dit antwoord u geholpen?
  • U maakt gebruik van een gedeeld e-mailadres zoals info@bedrijfsnaam.nl. Als dit e-mailadres niet geschikt is voor Entra en geen wachtwoord heeft dan kunt u dit e-mailadres niet gebruiken.

    Wat nu?

    • Vraag de IT-afdeling van uw bedrijf om  het e-mailadres geschikt te maken voor Entra. 
    • Maak een account aan op een persoonlijk e-mailadres.
    Heeft dit antwoord u geholpen?
    1. Klik rechtsboven op 'Mijn Enexis'.
    2. Klik op  'uitloggen'.
    3. Kies het account waarop u wilt uitloggen.
    4. Ga naar de inlogpagina.

    U kunt nu aangeven dat u een ander account wilt gebruiken.

    Heeft dit antwoord u geholpen?
  • Heeft u een e-mailadres op een eigen domein zoals peter@bedrijf.nl en is dit niet van Microsoft of Google?  Dan krijgt u na het invullen van uw e-mailadres een mail met een eenmalig wachtwoord (one-time password).  Hiermee kunt u inloggen op Mijn Enexis.

    Heeft dit antwoord u geholpen?
  • Komt u er niet uit met de geboden oplossingen? Neem dan contact met ons op. 

    Let op!  Telefonisch of per e-mail kunt u geen aanvraag doen. Dit kan alleen online via 'Mijn Enexis' omdat wij bijvoorbeeld ook een foto van uw meterkast nodig hebben.  We kunnen u alleen helpen met problemen bij het inloggen.

    Heeft dit antwoord u geholpen?

Veelgestelde vragen over inloggen

  • Om in te loggen heeft u een account nodig. Deze maakt u aan op onze website. U logt vervolgens in op Mijn Enexis met de gegevens van uw e-mailprovider zoals Google of Microsoft.

    weet u niet met welk e-mailadres u moet inloggen? Maak dan een nieuw account aan.

    Heeft dit antwoord u geholpen?
    • Het inlogsysteem accepteert geen + teken in het e-mailadres. Als u het + teken en de toevoegingen na het teken weglaat in uw e-mailadres dan kunt u wel inloggen of en account aanmaken.
    • Gebruik u een groepsmailbox bijvoorbeeld info@bedrijf.nl? Dan kunt u alleen inloggen als u op dit account ook een wachtwoord heeft. Is deze er niet? Dan kunt u dit aanvragen bij de IT-afdeling van uw bedrijf. 
    Heeft dit antwoord u geholpen?
  • Vanaf april logt u op een andere manier in bij Mijn Enexis. We gaan een nieuw, veiliger inlogsysteem gebruiken. U kunt dan niet meer inloggen met een door uzelf gekozen wachtwoord. In plaats daarvan logt u in via uw e-mailprovider. U gebruikt hiervoor hetzelfde e-mailadres dat u ook voor Mijn Enexis gebruikt.

    Heeft dit antwoord u geholpen?
  • Wij maken gebruik van Microsoft Entra.

     

    Heeft dit antwoord u geholpen?