Mijn Enexis Kleinverbruik
Wilt u de aansluitwaarde verzwaren of verlichten? Maak een account aan als u nieuw bent. Of log in als u al een account heeft of een aanvraag via mijnaansluiting.nl heeft gedaan.
Ik heb al een account
InloggenIk wil een account aanmaken
Account aanmakenWat kan ik in Mijn Enexis Kleinverbruik?
- Een verzwaring aanvragen
- Een verlichting aanvragen
- Aanvragen bekijken die u eerder heeft gedaan
Zoekt u iets anders?
- Wilt u advies of heeft u hulp nodig over de aansluitwaarde?
Zoek een erkend installateur - Uw huidige aansluitwaarde weten?
Check het in 'Mijn meterkast' - Een nieuwe aansluiting nodig of een bestaande aansluiting verwijderen?
Lees meer op de pagina aansluitingen - Heeft u een stroomaansluiting groter dan 3 x 80 ampère of een gasaansluiting groter dan G25?
Ga naar 'Mijn Enexis Grootverbruik'
Problemen met inloggen
Om Mijn Enexis te gebruiken, heeft u een account nodig. Bent u hier voor het eerst? Maak deze dan eerst aan. Daarna kunt u inloggen met uw e-mailadres en het wachtwoord van uw e-mailaccount (bijvoorbeeld van Outlook, Hotmail of Gmail). Heeft u een e-mailadres op een eigen domein, zoals peter@bedrijf.nl? Dan ontvangt u bij het inloggen een e-mail met een eenmalig wachtwoord.
- Wat moet ik doen bij: AADSTS50020 tijdens het inloggen?
Ziet de foutmelding er ongeveer zo uit?
AADSTS50020: User account ‘(e-mailadres)’from identity provider ‘(naam provideer)’ doet not exist in tenant ‘Klanten Enexis'and cannot access the appliciation 'e43e9edc-3668-49ba-bc5c-5d971ceb9792'(Enexis Klantportalen) in that tenant. The account needs to be added as an external user in the tenant first. Sign out and sign in again with a different Azure Active Directory user account.
Dan heeft u geen account op dit e-mailadres.
- Ga naar enexis.nl/mijn-enexis/account-aanmaken
- Maak een account aan.
Zodra u een account heeft aangemaakt. Kunt u inloggen op Mijn Enexis.
Heeft dit antwoord u geholpen? - Wat moet ik doen bij: Error: Gebruikersnaam onjuist of wachtwoord onjuist?
- Controleer uw gebruikersnaam
Zorg ervoor dat u het juiste e-mailadres intypt. Let op mogelijke typfouten. - Herstel uw wachtwoord
Gebruik in uw eigen e-mailaccount (zoals Outlook, Hotmail of Gmail) de optie om uw wachtwoord te herstellen als u deze vergeten bent. - Let op hoofdlettergebruik
Kijk of u per ongeluk Caps Lock op uw toetsenbord aan heeft staan. Sommige wachtwoorden zijn hoofdlettergevoelig. - Controleer uw internetverbinding
Zorg voor een stabiele verbinding met het internet. Soms kan een probleem met uw verbinding problemen geven bij het inloggen.
Heeft dit antwoord u geholpen? - Controleer uw gebruikersnaam
- Wat moet ik doen bij: De gebruikersnaam is mogelijk onjuist. Controleer of u deze juist heeft getypt...?
U maakt gebruik van een gedeeld e-mailadres zoals info@bedrijfsnaam.nl. Als dit e-mailadres niet geschikt is voor Entra en geen wachtwoord heeft dan kunt u dit e-mailadres niet gebruiken.
Wat nu?
- Vraag de IT-afdeling van uw bedrijf om het e-mailadres geschikt te maken voor Entra.
- Maak een account aan op een persoonlijk e-mailadres.
Heeft dit antwoord u geholpen? - Hoe log ik in met een ander e-mailadres?
- Klik rechtsboven op 'Mijn Enexis'.
- Klik op 'uitloggen'.
- Kies het account waarop u wilt uitloggen.
- Ga naar de inlogpagina.
U kunt nu aangeven dat u een ander account wilt gebruiken.
Heeft dit antwoord u geholpen? - Wat is een one-time password en hoe krijg ik deze?
Heeft u een e-mailadres op een eigen domein zoals peter@bedrijf.nl en is dit niet van Microsoft of Google? Dan krijgt u na het invullen van uw e-mailadres een mail met een eenmalig wachtwoord (one-time password). Hiermee kunt u inloggen op Mijn Enexis.
Heeft dit antwoord u geholpen? - Ik heb een ander probleem met inloggen. Wat kan ik doen?
Komt u er niet uit met de geboden oplossingen? Neem dan contact met ons op.
Let op! Telefonisch of per e-mail kunt u geen aanvraag doen. Dit kan alleen online via 'Mijn Enexis' omdat wij bijvoorbeeld ook een foto van uw meterkast nodig hebben. We kunnen u alleen helpen met problemen bij het inloggen.
Heeft dit antwoord u geholpen?
Veelgestelde vragen over inloggen
- Hoe log ik in op Mijn Enexis?
Om in te loggen heeft u een account nodig. Deze maakt u aan op onze website. U logt vervolgens in op Mijn Enexis met de gegevens van uw e-mailprovider zoals Google of Microsoft.
weet u niet met welk e-mailadres u moet inloggen? Maak dan een nieuw account aan.
Heeft dit antwoord u geholpen? - Ik kan niet inloggen. Wat is er aan de hand?
- Het inlogsysteem accepteert geen + teken in het e-mailadres. Als u het + teken en de toevoegingen na het teken weglaat in uw e-mailadres dan kunt u wel inloggen of en account aanmaken.
- Gebruik u een groepsmailbox bijvoorbeeld info@bedrijf.nl? Dan kunt u alleen inloggen als u op dit account ook een wachtwoord heeft. Is deze er niet? Dan kunt u dit aanvragen bij de IT-afdeling van uw bedrijf.
Heeft dit antwoord u geholpen? - Waarom werkt mijn oude wachtwoord niet meer?
Vanaf april logt u op een andere manier in bij Mijn Enexis. We gaan een nieuw, veiliger inlogsysteem gebruiken. U kunt dan niet meer inloggen met een door uzelf gekozen wachtwoord. In plaats daarvan logt u in via uw e-mailprovider. U gebruikt hiervoor hetzelfde e-mailadres dat u ook voor Mijn Enexis gebruikt.
Heeft dit antwoord u geholpen? - Welk inlogsysteem gebruiken jullie?