Wijzigen of verplaatsen van een elektriciteitsaansluiting of gasaansluiting
Een gasaansluiting, elektriciteitsaansluiting of bouwaansluiting wijzigen of verplaatsen? Of heeft uw installateur geadviseerd om krachtstroom aan te laten leggen? Alle informatie over waar en hoe u dit regelt, vindt u op deze pagina.
Waar vraagt u een wijziging van uw aansluiting aan?
Het verzwaren of verlichten van de capaciteit van uw aansluiting regelt u via Mijn Enexis Aansluitingen. Wilt u krachtstroom? Vraag dan een verzwaring aan naar een 3-fasenaansluiting.
De overige werkzaamheden regelt u niet rechtstreeks bij Enexis Netbeheer maar via mijnaansluiting.nl. Overige werkzaamheden zijn:
- verplaatsen van een aansluiting;
- verzwaren of verlichten van uw aansluitcapaciteit in combinatie met een verplaatsing van uw aansluiting;
- omzetten huisaansluiting naar een bouwaansluiting;
- omzetten van uw bouwaansluiting naar een definitieve (huis)aansluiting;
- aanvragen van een extra meetpunt op uw aansluiting.
Kosten
De kosten voor het wijzigen of verplaatsen van uw aansluiting vindt u op de pagina kosten werkzaamheden.
Als u uw aansluiting laat wijzigen, kunnen de maandelijkse netwerktarieven veranderen. U kunt de tarieven voor uw huidige aansluiting vergelijken met de tarieven van de gewijzigde aansluiting bij maandelijkse netwerktarieven. De maandelijkse netwerktarieven betaalt u via uw energieleverancier.
Capaciteit huidige aansluiting opzoeken
Hebt u de capaciteit van uw huidige aansluiting nodig om te bepalen of u deze moet laten verzwaren of verlichten? Log dan in op Mijn Enexis.
Extra informatie
Weet u nog niet welke keuze u moet maken? Beantwoord de volgende vragen. Hier vindt u ook wat u nodig hebt bij het indienen van een aanvraag.
Aansluitcapaciteit verzwaren
Soms is het nodig om de capaciteit van een aansluiting te verzwaren. Bijvoorbeeld omdat u een laadpaal wilt aansluiten op uw huidige groepenkast. Of omdat u nieuwe apparaten hebt aangeschaft zoals een sauna of een nieuw fornuis. Een installateur zal het aangeven als de capaciteit van uw aansluiting niet zwaar genoeg is. Maar u merkt het ook als uw huidige aansluiting meer capaciteit nodig heeft. Uw hoofdschakelaar zal uitvallen of uw apparatuur functioneert niet goed. In al deze gevallen vraagt u om het verzwaren van uw aansluitcapaciteit.
Capaciteit huidige aansluiting opzoeken
Hebt u de capaciteit van uw huidige aansluiting nodig om te bepalen of u deze moet laten verzwaren? Log dan in op Mijn Enexis.
Krachtstroom
Krachtstroom is alleen mogelijk bij een 3-fasenaansluiting. Een 3-fasenaansluiting is een aansluiting van 3 x 25 ampère of hoger. Als u krachtstroom nodig hebt, vraagt u dus een verhoging van de capaciteit van uw aansluiting aan naar 3 x 25 ampère of meer. Een installateur kan u vertellen hoe groot de aansluiting exact moet zijn. Lees meer over krachtstroom.
Wat hebt u nodig voor uw aanvraag?
- Gewenste capaciteit van de aansluiting
Als u vraagt om het verzwaren van uw aansluitcapaciteit, moet u weten hoe zwaar de gewijzigde aansluiting moet worden. Weet u dit niet? Raadpleeg dan een installateur. Deze kan bepalen welk vermogen of capaciteit het beste past bij uw verbruik en installatie. - Datum waarop wij werkzaamheden aan uw aansluiting uit mogen voeren
U kiest zelf de datum waarop we de werkzaamheden aan uw aansluiting uit komen voeren.
Let op: Hebben uw kabel of leiding én onze hoofdkabel of hoofdleiding voldoende capaciteit om de gewenste verzwaring aan te kunnen? Dan kan dit al na 10 werkdagen (vanaf het moment dat u de aanvraag indient). Is dit niet het geval? Dan zijn er eerst werkzaamheden nodig en kan het ongeveer 8 weken duren. Onder het kopje ‘Doorlooptijd’ leest u hier meer over. - Betaalgegevens
De kosten voor de verhoging van uw aansluiting betaalt u tijdens het aanvraagproces. U kunt betalen via iDEAL, creditcard of eenmalige machtiging. - E-mailadres
Om uw aanvraag in te kunnen dienen moet u zich eerst registeren. Hiervoor hebt u een e-mailadres nodig.
Uw aanvraag indienen
Een verzwaring van de aansluitcapaciteit van uw gas- of elektriciteitsaansluiting regelt u via Mijn Enexis Aansluitingen. Hier maakt u een account aan en vult u het aanvraagformulier in.
Doorlooptijd
Tijdens uw aanvraag kunt u zelf de datum bepalen waarop wij langskomen om uw aansluitcapaciteit te verzwaren. Als alle kabels of leidingen geschikt zijn, kunnen we de werkzaamheden binnen 10 werkdagen na uw aanvraag uitvoeren.
In sommige gevallen moet de kabel of leiding die vanaf de straat naar uw meterkast loopt verzwaard worden. Is dit het geval? Dan kan het ongeveer 8 weken duren voordat uw aansluitwaarde verhoogd wordt. Dit komt omdat er graafwerkzaamheden nodig zijn die ingepland moeten worden. Een aannemer, die in opdracht van ons de werkzaamheden uitvoert, neemt binnen enkele dagen contact met u op om een afspraak te maken.
Kosten
Tijdens uw aanvraag ziet u wat het kost om uw aansluitcapaciteit te verzwaren. Deze kosten betaalt u meteen online. De kosten voor het wijzigen van uw aansluiting vindt u ook op de pagina kosten werkzaamheden.
Door de verzwaring van uw aansluitcapaciteit kunnen de maandelijkse netwerktarieven veranderen. U kunt de tarieven van uw huidige aansluiting vergelijken met de tarieven van de gewijzigde aansluiting bij maandelijkse netwerktarieven. De maandelijkse netwerktarieven betaalt u via uw energieleverancier.
Overige informatie
- Tijdens de werkzaamheden vervangen wij de meter kosteloos door een slimme meter, als u die nog niet hebt. Meer over de slimme meter.
- Bij een verzwaring van uw aansluitcapaciteit gelden onze algemene voorwaarden.
Aansluitcapaciteit verlichten
Capaciteit huidige aansluiting opzoeken
Hebt u de capaciteit van uw huidige aansluiting nodig om te bepalen of u deze moet laten verzwaren? Log dan in op Mijn Enexis.
Wat hebt u nodig voor uw aanvraag?
- Gewenste capaciteit van de aansluiting
Als u een verlichting van uw aansluitcapaciteit aanvraagt, moet u weten hoe zwaar de gewijzigde aansluiting moet worden. Weet u dit niet? Raadpleeg dan een installateur. Deze kan bepalen welk vermogen of capaciteit het beste past bij uw verbruik en installatie. - Datum waarop wij werkzaamheden aan uw aansluiting uit mogen voeren
U kunt zelf de datum bepalen waarop we de werkzaamheden aan uw aansluiting uit komen voeren. Dit kan al na 10 werkdagen vanaf het moment dat u de aanvraag indient. - Betaalgegevens
De kosten voor de verlaging van uw aansluiting betaalt u tijdens het aanvraagproces. U kunt betalen via iDEAL, creditcard of eenmalige machtiging. - E-mailadres
Om uw aanvraag in te kunnen dienen moet u zich eerst registeren. Hiervoor hebt u een e-mailadres nodig.
Uw aanvraag indienen
Het verlichten van uw aansluitcapaciteit regelt u via Mijn Enexis Aansluitingen. Hier maakt u een account aan en vult u het aanvraagformulier in.
Doorlooptijd
Tijdens het aanvraagproces kunt u zelf de datum bepalen waarop wij langskomen om uw aansluitcapaciteit te verlichten. Na uw aanvraag kunnen de werkzaamheden binnen 10 werkdagen uitgevoerd worden.
Kosten
Tijdens uw aanvraag ziet u wat het kost om uw aansluitcapaciteit te verlichten. Deze kosten betaalt u meteen online. De kosten voor het wijzigen van uw aansluiting vindt u ook op de pagina kosten werkzaamheden.
Door de verlichting van uw aansluitcapaciteit kunnen de maandelijkse netwerktarieven veranderen. U kunt de tarieven van uw huidige aansluiting vergelijken met de tarieven van de gewijzigde aansluiting bij maandelijkse netwerktarieven. De maandelijkse netwerktarieven betaalt u via uw energieleverancier.
Overige informatie
- Tijdens de werkzaamheden vervangen wij de meter kosteloos door een slimme meter, als u die nog niet hebt. Meer over de slimme meter.
- Bij het verlichten van uw aansluitcapaciteit gelden onze algemene voorwaarden.
Aansluiting verplaatsen
Wat hebt u nodig voor uw aanvraag
- De afstand waarover verplaatst moet worden
De afstand, in meters, tussen de oude locatie van de aansluiting en de nieuwe locatie van de aansluiting - Details situatie
Bij de aanvraag moet u al weten waar de aansluiting precies komt. Ook krijgt u vragen over de bestrating en moet u een plattegrond en situatieschets meesturen. - E-mailadres
Om uw aanvraag in te kunnen dienen moet u zich eerst registeren. Hiervoor hebt u een e-mailadres nodig.
Uw aanvraag indienen
Een verplaatsing van uw aansluiting regelt u via mijnaansluiting.nl. U kiest:
- bij 'gewenste dienst' voor: wijzigen aansluiting;
- bij 'specificeer uw keuze' voor: verplaatsing
Na uw registratie vult u het aanvraagformulier in.
Doorlooptijd
- Na uw aanvraag krijgt u binnen 10 werkdagen een offerte per e-mail. De offerte is 3 maanden geldig.
- In de offerte vindt u een akkoordverklaring. Als u akkoord gaat met de offerte, stuurt u de akkoordverklaring getekend aan ons terug.
- Enexis Netbeheer besteedt de werkzaamheden uit aan een aannemer. Zodra wij de getekende offerte van u hebben ontvangen, brengen wij de aannemer op de hoogte. De aannemer neemt contact met u op om de werkzaamheden te bespreken en een afspraak met u in te plannen.
Kosten
De kosten voor het wijzigen van uw aansluiting vindt u op de pagina kosten werkzaamheden.
Overige informatie
- Tijdens de werkzaamheden vervangen wij uw meter kosteloos door een slimme meter. Meer over de slimme meter.
- Wij verplaatsen alleen uw aansluiting en de energiemeters. U zorgt zelf voor het verplaatsen van de groepenkast. U kunt hiervoor ook een installateur inschakelen.
- U moet er zelf voor zorgen dat de nieuwe meterkast voldoet aan de richtlijnen voor meterkasten.
- Bij het verhogen van de capaciteit van uw aansluiting gelden onze algemene voorwaarden.
Aansluitcapaciteit wijzigen en/of aansluiting verplaatsen
Uw aansluiting zit niet (meer) op de juiste plek omdat u gaat verbouwen. En na de verbouwing zijn er nieuwe apparaten geïnstalleerd waardoor u een zwaardere aansluiting nodig hebt. Of zijn er na de verbouwing apparaten verdwenen waardoor uw huidige aansluiting juist te zwaar is? In deze situaties kunt u uw aansluiting verplaatsen én de capaciteit van uw aansluiting wijzigen. U kunt hiervoor één aanvraag indienen.
Capaciteit huidige aansluiting opzoeken
Hebt u de capaciteit van uw huidige aansluiting nodig om te bepalen of u deze moet laten verzwaren? Log dan in op Mijn Enexis.
Wat hebt u nodig voor uw aanvraag
- Gewenste aansluitcapaciteit
Als u een verzwaring of verlichting van de aansluitcapaciteit aanvraagt, moet u weten hoe zwaar de gewijzigde aansluitcapaciteit moet worden. Weet u dit niet? Raadpleeg dan een installateur. Deze kan bepalen welk vermogen of capaciteit het beste past bij uw verbruik en installatie. - De afstand waarover verplaatst moet worden
De afstand, in meters, tussen de oude locatie van de aansluiting en de nieuwe locatie van de aansluiting - Details situatie
Bij de aanvraag moet u al weten waar de aansluiting precies komt. Ook krijgt u vragen over de bestrating en moet u een plattegrond en situatieschets meesturen. - E-mailadres
Om uw aanvraag in te kunnen dienen moet u zich eerst registeren. Hiervoor hebt u een e-mailadres nodig.
Uw aanvraag indienen
Een verplaatsing en een wijziging van de aansluitcapaciteit regelt u via mijnaansluiting.nl. Na uw registratie vult u het aanvraagformulier in. U kiest:
- bij 'gewenste dienst' voor: wijzigen aansluiting;
- bij 'specificeer uw keuze' voor: verplaatsing capaciteitswijziging
Doorlooptijd
- Na uw aanvraag krijgt u binnen 10 werkdagen een offerte per e-mail. De offerte is 3 maanden geldig.
- In de offerte vindt u een akkoordverklaring. Als u akkoord gaat met de offerte, stuurt u de akkoordverklaring getekend aan ons terug.
- Enexis Netbeheer besteedt de werkzaamheden uit aan een aannemer. De aannemer neemt contact met u op om de werkzaamheden te bespreken en een afspraak met u in te plannen.
Kosten
De kosten voor het wijzigen van de aansluitcapaciteit en het verplaatsen van uw aansluiting vindt u op de pagina kosten werkzaamheden.
Overige informatie
- Tijdens de werkzaamheden vervangen wij de meter kosteloos door een slimme meter, als u die nog niet hebt. Meer over de slimme meter.
- Wij verplaatsen alleen uw aansluiting en de energiemeters. U zorgt zelf voor het verplaatsen van de groepenkast. U kunt hiervoor ook een installateur inschakelen.
- U moet er zelf voor zorgen dat de nieuwe meterkast voldoet aan de richtlijnen voor meterkasten.
- Bij het verzwaren van de aansluitcapaciteit gelden onze algemene voorwaarden.
Huisaansluiting omzetten in een bouwaansluiting
Met deze optie kunt u uw huisaansluiting om laten zetten in een bouwaansluiting. Wij verplaatsen in dat geval de huisaansluiting naar de bouwkast. In veel gevallen moet de capaciteit van de bouwaansluiting zwaarder zijn dan de capaciteit van de huidige huisaansluiting. Vraag dan meteen een wijziging van uw aansluitcapaciteit aan.
Capaciteit huidige aansluiting opzoeken
Hebt u de capaciteit van uw huidige aansluiting nodig om te bepalen of u deze moet laten verzwaren? Log dan in op Mijn Enexis.
- De afstand waarover verplaatst moet worden
De afstand, in meters, tussen de locatie van de huisaansluiting en de locatie van de bouwaansluiting. - Details situatie
Bij de aanvraag moet u al weten waar de bouwaansluiting precies komt. Ook krijgt u vragen over de bestrating en moet u een plattegrond en situatieschets meesturen. - E-mailadres
Om uw aanvraag in te kunnen dienen moet u zich eerst registeren. Hiervoor hebt u een e-mailadres nodig. - Gewenste capaciteit van de aansluiting, als u ook een wijziging van de aansluitcapaciteit aanvraagt
Als u een verzwaring of verlichting van uw aansluitcapaciteit aanvraagt, moet u weten hoe zwaar de bouwaansluiting moet worden. Weet u dit niet? Raadpleeg dan een installateur. Deze kan bepalen welk vermogen of capaciteit het beste past bij uw verbruik en installatie.
Uw aanvraag indienen
Een verplaatsing en een wijziging van de capaciteit van uw aansluiting regelt u via mijnaansluiting.nl. Na uw registratie vult u het aanvraagformulier in. U kiest:
- bij 'gewenste dienst' voor: wijzigen aansluiting;
- bij 'specificeer uw keuze' voor: 'verplaatsing' of 'verplaatsing en capaciteitswijziging'
- bij 'wat houdt de verplaatsing in' voor: van bestaande meterkast naar bouwkast
Doorlooptijd
- Als u de aanvraag hebt ingediend ontvangt u binnen 10 werkdagen een offerte per e-mail. De offerte is 3 maanden geldig.
- In de offerte vindt u een akkoordverklaring. Als u akkoord gaat met de offerte, stuurt u de akkoordverklaring getekend aan ons terug.
- Enexis Netbeheer besteedt de werkzaamheden uit aan een aannemer. De aannemer neemt contact met u op om de werkzaamheden te bespreken en een afspraak met u in te plannen.
Kosten
De kosten voor het wijzigen en verplaatsen van uw aansluiting vindt u op de pagina kosten werkzaamheden.
Overige informatie
- Tijdens de werkzaamheden vervangen wij de meter kosteloos door een slimme meter. Meer over de slimme meter.
- U moet er zelf voor zorgen dat de nieuwe meterkast voldoet aan de richtlijnen voor meterkasten.
- Bij het verzwaren van uw aansluitcapaciteit gelden onze algemene voorwaarden.
Extra meetpunt toevoegen
Als u meerdere elektriciteitsmeters op een aansluiting wilt hebben, kunt u (een aansluiting met) extra meetpunten aanvragen. Voor het hoofd-meetpunt en elk extra meetpunt (secundair allocatiepunt) sluit u een apart contract af met een energieleverancier. Natuurlijk moet de capaciteit van de aansluiting wel passen bij het gebruik. En goed om te weten: niet elke aansluiting is hiervoor geschikt.
Meer over aansluiting met extra meetpunten
Aanvragen
Ga naar mijnaansluiting.nl voor het aanvragen van een nieuwe aansluiting met extra meetpunten of het wijzigen van uw huidige aansluiting. Wilt u eerst weten welke kosten Enexis Netbeheer hiervoor in rekening brengt? Bel dan onze klantenservice op 088 857 70 00.
Vervangen hoofdzekering door automaat
In uw meterkast zit een hoofdzekering van Enexis Netbeheer. Als de hoofdzekering is uitgevoerd met een smeltzekering, kunt u ons opdracht geven om de zekering te vervangen door een automaat. Deze automaat kunt u zelf uit- en inschakelen. Dat is niet het geval bij een smeltzekering.
- U kunt een automaat aanvragen voor een 1-fase- of voor een 3-fasenaansluiting.
- Bij een 3-fasenaansluiting zitten er 3 hoofdzekeringen in uw meterkast. Als u dan om een automaat vraagt, vervangen we de 3 hoofdzekeringen.
- U kunt ook een 1 x 35 ampère automaat laten vervangen door een 1 x 40 ampère automaat.
Kosten
Op de pagina met Kosten werkzaamheden staat wat onze werkzaamheden kosten.
Aanvragen
Bel voor het aanvragen van een automaat naar onze Klantenservice via 088 857 70 00. Wij zijn bereikbaar op werkdagen van 9.00 tot 17.00 uur.
Waarom een hoofdzekering?
Vraagt u meer stroom dan uw aansluiting aankan of treedt er kortsluiting op? Dan gaat de hoofdzekering van Enexis Netbeheer automatisch ‘om’ voor de veiligheid. U hebt dan geen elektriciteit meer. Deze hoofdzekering kan weer worden ingeschakeld nadat het probleem is weggenomen.
Verschillende soorten hoofdzekeringen
Vroeger werd een hoofdzekering uitgevoerd met een smeltzekering (ook wel schroefzekering genoemd), die smelt bij overbelasting. Omdat deze zekering achter een (vaak zwarte) verzegelde kap zit, kunt u hem niet zelf vervangen. Daarvoor moet u een storingsmonteur van Enexis Netbeheer laten komen. Met een automaat kunt u de elektriciteitstoevoer zelf weer herstellen.Gaat de hoofdzekering regelmatig om?
Vraag dan een installateur om advies. Het kan zijn dat er een technisch probleem is in uw installatie (groepenkast, bedrading of apparaten). Of dat de capaciteit van uw aansluiting niet zwaar genoeg is voor de hoeveelheid elektriciteit die u (soms) vraagt. Een installateur kan u vertellen of een verzwaring nodig is. En zo ja, welke capaciteit u nodig hebt.
Meer over een verzwaring aanvragen.

Wat wilt u doen met uw bouwaansluiting?
Bouwaansluiting om laten zetten in een huisaansluiting
Met deze optie kunt u uw bouwaansluiting om laten zetten in een (definitieve) huisaansluiting. We verplaatsen in dat geval de bouwaansluiting naar uw meterkast. In veel gevallen is de aansluitcapaciteit van de bouwaansluiting te zwaar voor de huisaansluiting. Vraag dan meteen een wijziging van uw aansluitcapaciteit aan.
Capaciteit huidige aansluiting opzoeken
Hebt u de capaciteit van uw huidige aansluiting nodig om te bepalen of u deze moet laten verzwaren? Log dan in op Mijn Enexis.
Wat hebt u nodig voor uw aanvraag?
- De afstand waarover verplaatst moet worden
De afstand, in meters, tussen de oude locatie van de aansluiting en de nieuwe locatie van de aansluiting. - Details situatie
Bij de aanvraag moet u al weten waar de aansluiting precies komt. Ook krijgt u vragen over de bestrating en moet u een plattegrond en situatieschets meesturen. - E-mailadres
Om uw aanvraag in te kunnen dienen moet u zich eerst registeren. Hiervoor hebt u een e-mailadres nodig. - Gewenste aansluitcapaciteit (als u ook een capaciteitswijziging aanvraagt)
Als u een verzwaring of verlichting van uw aansluitcapaciteit aanvraagt, moet u weten hoe zwaar de gewijzigde aansluiting moet worden. Weet u dit niet? Raadpleeg dan een installateur. Deze kan bepalen welk vermogen of capaciteit het beste past bij uw verbruik en installatie.
Uw aanvraag indienen
Een wijziging of verplaatsing van uw bouwaansluiting regelt u via mijnaansluiting.nl. Na uw registratie vult u het aanvraagformulier in. U kiest:
- bij 'gewenste dienst' voor: wijzigen aansluiting;
- bij 'specificeer uw keuze' voor: ‘verplaatsing’ of ‘verplaatsing en capaciteitswijziging’
- bij 'wat houdt de verplaatsing in' voor: ‘van bouwkast naar nieuwe definitieve meterkast’
Doorlooptijd
- Als u de aanvraag hebt ingediend ontvangt u binnen 10 werkdagen offerte meteen per e-mail. De offerte is 3 maanden geldig.
- In de offerte vindt u een akkoordverklaring. Als u akkoord gaat met de offerte, stuurt u de akkoordverklaring getekend aan ons terug.
- Enexis Netbeheer besteedt de werkzaamheden uit aan een aannemer. De aannemer neemt contact met u op om de werkzaamheden te bespreken en een afspraak met u in te plannen.
Kosten
De kosten voor het wijzigen en het verplaatsen van uw bouwaansluiting vindt u op de pagina kosten werkzaamheden.
Als ook uw aansluitcapaciteit wijzigt, kunnen de maandelijkse netwerktarieven veranderen. U kunt de tarieven van uw huidige aansluiting vergelijken met de tarieven van de gewijzigde aansluiting bij maandelijkse netwerktarieven. De maandelijkse netwerktarieven betaalt u via uw energieleverancier.
Overige informatie
- Tijdens de werkzaamheden vervangen wij uw meter kosteloos door een slimme meter. Meer over de slimme meter.
- U moet er zelf voor zorgen dat de nieuwe meterkast voldoet aan de richtlijnen voor meterkasten.
- Bij het verzwaren van de aansluitcapaciteit gelden onze algemene voorwaarden.
Verplaatsen en/of wijzigen aansluitcapaciteit bouwaansluiting
Capaciteit huidige aansluiting opzoeken
Hebt u de capaciteit van uw huidige aansluiting nodig om te bepalen of u deze moet laten verzwaren? Log dan in op Mijn Enexis.
Wat hebt u nodig voor uw aanvraag?
- De afstand waarover verplaatst moet worden
De afstand, in meters, tussen de oude locatie van de aansluiting en de nieuwe locatie van de aansluiting. - Details situatie
Bij de aanvraag moet u al weten waar de aansluiting precies komt. Ook krijgt u vragen over de bestrating en moet u een plattegrond en situatieschets meesturen. - E-mailadres
Om uw aanvraag in te kunnen dienen moet u zich eerst registeren. Hiervoor hebt u een e-mailadres nodig. - Gewenste aansluitcapaciteit (als u ook een capaciteitswijziging aanvraagt)
Als u een verzwaring of verlichting van de aansluitcapaciteit aanvraagt, moet u weten hoe zwaar de gewijzigde aansluiting moet worden. Weet u dit niet? Raadpleeg dan een installateur. Deze kan bepalen welk vermogen of capaciteit het beste past bij uw verbruik en installatie.
Uw aanvraag indienen
Een wijziging of verplaatsing van uw bouwaansluiting regelt u via mijnaansluiting.nl. Na uw registratie vult u het aanvraagformulier in. U kiest:
- bij 'gewenste dienst' voor: wijzigen aansluiting;
- bij 'specificeer uw keuze' voor: ‘verplaatsing’ of ‘verplaatsing en capaciteitswijziging’
Doorlooptijd
- Als u de aanvraag hebt ingediend ontvangt u binne 10 werkdagen de offerte per e-mail. De offerte is 3 maanden geldig.
- In de offerte vindt u een akkoordverklaring. Als u akkoord gaat met de offerte, stuurt u de akkoordverklaring getekend aan ons terug.
- Enexis besteedt de werkzaamheden uit aan een aannemer. De aannemer neemt contact met u op om de werkzaamheden te bespreken en een afspraak met u in te plannen.
Kosten
De kosten voor het wijzigen en het verplaatsen van uw bouwaansluiting vindt u op de pagina kosten werkzaamheden.
Overige informatie
- Tijdens de werkzaamheden vervangen wij uw meter kosteloos door een slimme meter. Meer over de slimme meter.
- U moet er zelf voor zorgen dat de nieuwe meterkast voldoet aan de richtlijnen voor meterkasten.
- Bij het verzwaren van uw aansluitcapaciteit gelden onze algemene voorwaarden.