Wat moet ik regelen voor een verzwaring?

Bij een verzwaring zijn er dingen die u en wij moeten regelen. We nemen u mee door de stappen.

Vraagt u een verzwaring aan? Het kan op dit moment langer duren voor u aan de beurt bent.

Monteur geknield bij meterkast
  1. Bepaal of een verzwaring nodig is

    Een installateur helpt u bepalen of een verzwaring nodig is. Wij mogen u als netbeheerder geen advies geven.

    Meer over: heb ik een verzwaring nodig?
  2. Controleer of voorbereidende werkzaamheden nodig zijn

    Het kan zijn dat er voorbereidende werkzaamheden nodig zijn voordat wij uw aansluiting verzwaren. Zorg dat deze werkzaamheden klaar zijn vóór wij de werkzaamheden uitvoeren. Pas wanneer de voorbereidende werkzaamheden klaar zijn, kan onze monteur aan de slag.

    Bekijk wat u moet regelen
    • Voorkom vertraging en plan voorbereidende werkzaamheden op tijd in.
  3. Start een aanvraag via Mijn Enexis

    Via 'Mijn Enexis' start u een aanvraag voor de verzwaring. Heeft u van ons een e-mail ontvangen nadat u uw aanvraag heeft gedaan? Dan hebben wij uw aanvraag goed ontvangen. Ook vindt u de aanvraag terug in 'Mijn Enexis'.

    Log in of maak een account aan
    • Start uw aanvraag pas nadat uw installateur bevestigt dat een verzwaring nodig is.
  4. Offerte bekijken en betalen

    Zodra uw offerte klaarstaat in 'Mijn Enexis' krijgt u hiervan bericht per e-mail. Bekijk de offerte goed en betaal deze.

  5. Wij nemen contact met u op

    Is uw betaling bij ons binnen? Dan nemen wij binnen 10 werkdagen contact met u op om een afspraak te maken. Dit kan per e-mail of telefonisch. Controleer ook uw ongewenste e-mail. Soms komt onze e-mail daarin terecht. Heeft u nog niets van ons gehoord? Op dit moment krijgen we veel aanvragen binnen. Hierdoor duurt het soms iets langer voordat wij contact opnemen.

  6. Werkzaamheden uitvoeren

    Op de afgesproken datum komt onze monter de verzwaring uitvoeren. Tijdens de werkzaamheden heeft u ongeveer een half uur tot maximaal 2 uur geen stroom of gas.

    Tips voor als u even geen stroom of gas heeft

Veelgestelde vragen over het aanvragen van een verzwaring

  • U kunt de voortgang van uw aanvraag bekijken in uw Mijn Enexis-account. Ga naar het kopje ‘Mijn aanvragen’. Heeft u meerdere aanvragen gedaan? Klik dan op de aanvraag die u wilt bekijken.

    Heeft dit antwoord u geholpen?
  • Is uw betaling bij ons binnen? Dan nemen wij binnen 10 werkdagen contact met u op om een afspraak te maken. Dit kan per e-mail of telefonisch. Controleer ook uw ongewenste e-mail. Soms komt onze e-mail daarin terecht. Heeft u nog niets van ons gehoord? Op dit moment krijgen we veel aanvragen binnen. Hierdoor duurt het soms iets langer voordat wij contact opnemen.

    Wilt u hier meer over weten? Kijk dan op onze doorlooptijdenpagina

    Redenen waarom we telefonisch een afspraak met u maken:

    • Het bestaande gas- of elektriciteitsnet kan de aangevraagde capaciteit niet leveren. We moeten eerst het bestaande net uitbreiden.
    • De kabel of leiding vanaf de straat naar uw meterkast is ongeschikt voor de aanpassing.
    • Weersomstandigheden zoals temperaturen onder het vriespunt.
    • Een grote vraag naar verzwaringen in uw regio.
    Heeft dit antwoord u geholpen?