Werk in het veld

Actuele storingen

Geen storingen bekend

Er zijn momenteel geen storingen bekend in ons netwerkgebied. Indien u toch geen gas of stroom heeft kunt u dit bij ons melden. U kunt ook de opgeloste storingen bekijken. 

 

Storing melden Opgeloste storingen

De slimme meter

Voor 2020 krijgen alle huishoudens en bedrijven een slimme meter aangeboden. Voordat wij bij u langskomen, krijgt u een brief met een afspraak. De afspraak kunt u verplaatsen.

Afspraak verzettenMeer informatie

Aansluiting wijzigen of verplaatsen

Wilt u uw aansluiting laten verhogen, verlagen of verplaatsen?  Of wilt u andere werkzaamheden aan uw aansluiting laten verrichten? 

Meer informatie

Afsluiten voorkomen

Wilt u de status van uw energiecontract controleren omdat u afsluiting wilt voorkomen? Log in met de gegevens uit onze brief.

Contractstatus controleren

Veelgestelde vragen

Ja dat kan. De slimme meter is namelijk niet verplicht. Als u op uw adres een slimme meter van Enexis Netbeheer krijgt aangeboden, kunt u hem weigeren. Zodra u onze brief krijgt met een afspraak voor het plaatsen van de slimme meter, belt u met onze klantenservice via 088 857 70 00. Geef aan dat u liever geen slimme meter wilt.

Slimme meter vervangen
Hebt u al een slimme meter? Dan kunt u deze laten vervangen door een digitale meter zonder communicatiemodule. Deze meter kan uw gegevens niet op afstand uitlezen. Neem hiervoor contact op met onze klantenservice via 088 857 70 00 (optie 4) en vraag een meterwissel aan. Aan deze meterwissel zijn kosten verbonden.

Uitzetten 'op afstand uitlezen'
Wilt u geen slimme meter in huis wilt omdat wij uw verbruiksgegevens op afstand kunnen uitlezen? U kunt de instellingen van de slimme meter ook kunt laten wijzigen, zodat wij uw meter niet meer op afstand uit kunnen lezen.

Lees meer over het Weigeren van de slimme meter en over Instellingen slimme meter wijzigen.

Een wijziging van uw aansluiting vraagt u aan via Mijn Enexis Aansluitingen.  Meer informatie vindt u op onze pagina Aansluiting wijzigen.

Als u van ons een brief hebt gekregen over het ontbreken van een energieleverancier kunt u de status van uw contract controleren. U ziet dan of wij de bevestiging van de leverancier al hebben ontvangen. De inloggegevens staan in onze brief vermeld. 

Hebt u geen brief van ons gekregen of lukt het inloggen niet? Neem dan contact op ons op via een van de contactmogelijkheden die u ziet bij 'Liever direct contact'.

Wij bieden alle huishoudens en midden- en kleinbedrijven in Nederland in de periode 2015 tot en met 2020 een slimme meter aan. 2 weken voordat onze monteur langskomt, krijgt u een brief van ons met informatie over de slimme meter. Een week van te voren ontvangt u een brief met een afspraak.

Wilt u eerder een slimme meter laten plaatsen? Kijk voor informatie daarover op de pagina Aanvragen slimme meter.

U vindt de handleidingen van alle slimme meters online. Hierin leest u hoe uw meter werkt en hoe u de meterstanden af kunt lezen. Als u al een slimme meter hebt, kunt u de handleiding ook op papier ontvangen. Vraag een papieren handleiding aan.