Hoe lost Enexis gas- en stroomstoringen op?

Is er een stroom- of gasstoring in uw buurt? Daar zit u natuurlijk niet op te wachten. Het is wel zo fijn als een storing zo snel mogelijk opgelost is. Op deze pagina leest u wat wij doen om het probleem zo snel en veilig mogelijk op te lossen.

Enexis aan het werk

Klanten melden storingen via het Nationaal Storingsnummer (0800-9009), dit nummer is gratis en 24 uur per dag bereikbaar. Wanneer u dit nummer belt, moet u uw postcode invullen. Hierna wordt u doorverbonden met uw netbeheerder.

Enexis is 1 van de netbeheerders in Nederland. Wij zijn verantwoordelijk voor de kabels en leidingen die uw huis binnenkomen en lopen tot aan uw meterkast. Heeft u problemen met uw binneninstallatie? Neem dan contact op met een installateur.

Algemene storing? Enexis stuurt monteurs

Is er een probleem met het gasnetwerk of het elektriciteitsnetwerk? Ruikt u bijvoorbeeld gaslucht? Bel direct het Nationaal Storingsnummer. Enexis heeft een storingsdienst met monteurs die dag en nacht voor u klaar staan. Wij sturen altijd de juiste specialisten voor elke situatie. Bij gas- en elektriciteitsstoringen komt de monteur binnen 2 uur naar de plek van de storing om het probleem op te lossen.

We lossen de storing zo snel mogelijk op

Geen enkele gas- of stroomstoring is hetzelfde. Het is daarom lastig om te zeggen hoe snel een storing voorbij is. De monteur komt zo snel mogelijk naar de plek van de storing toe. Wanneer wij de verwachte eindtijd weten van een storing, zetten wij dit altijd op onze website. Vul uw postcode in om de verwachte eindtijd van de storing te bekijken. 

Monteur aan de deur bij een storing

Soms moet de monteur tijdens een storing voor de veiligheid uw gas of elektriciteitstoevoer afsluiten. Dan hebben we soms uw medewerking nodig.  Moeten wij in uw meterkast zijn? Dan laat de monteur dit altijd persoonlijk aan u weten. U mag de monteur altijd vragen om een identiteitsbewijs. 

Hoe vaak komen storingen voor?

Dankzij het onderhoud door onze monteurs aan het gas- en elektriciteitsnet komen storingen niet vaak voor. In Nederland hebben we één van de beste gas- en elektriciteitsnetwerken ter wereld.
Gemiddeld zit een Enexis-klant per jaar maximaal 14 minuten (gemeten in 2019) zonder stroom door een storing. 

Een storing melden

Gas- en elektriciteitsstoringen kunt u telefonisch melden via het gratis Nationaal Storingsnummer: 0800-9009. Dit nummer is 24 uur per dag bereikbaar. Twijfelt u of er een storing in ons netwerk zit of bij uw thuis? Bekijk dan onze probleemoplosser en kijk wat u kunt doen.

Openstaande deur  gas- of elektriciteitsstation 

Ziet u een gas- of elektriciteitsstation open staan? Bel dan meteen het Nationaal Storingsnummer. Ga niet zelf naar binnen en raak ook niets aan. Er komt zo snel mogelijk een monteur die de ruimte op slot doet. Als de deur wagenwijd open staat, mag u hem (vanaf de buitenkant) op een kier zetten. Dit nodigt andere mensen minder uit om in het station te gaan kijken. 

Hoe lossen wij stroomstoringen op?

Om de video te bekijken moet u eerst alle cookies accepteren

Video: Hoe lossen wij stroomstoringen op?

Meest gestelde vragen aan onze Storingsdienst

Enexis Netbeheer heeft 2 centrale meldkamers. Hier komen alle storingsmeldingen van onze klanten binnen. Lang niet alle telefoontjes zijn voor het Nationaal Storingsnummer bedoeld. Een overzicht van vragen waarvoor u een ander nummer moet bellen. 

 1. Mijn verwarmingsketel doet het niet

Neem contact op installateur. 

2. Ik heb een vraag over mijn energierekening

Neem contact op met uw energieleverancier.

3. Kloppen mijn meterstanden wel?

Bekijk onze informatie over problemen met de meter

4. De straatverlichting werkt niet

Neem contact op met uw gemeente.

5. Wat is het telefoonnummer van mijn energieleverancier?

Ga naar de website van uw energieleverancier. 

6. Ik heb geen internet. Wat moet ik doen?

Ga naar de website van uw internetprovider.

7. Heeft u een vraag over een brief die u heeft ontvangen over onderhoudswerkzaamheden? 

Bel naar het telefoonnummer dat in de brief staat.