Weert: vervanging gas- en waterleiding wijk Leuken.
Pagina laatst bijgewerkt op: 28 november 2023, 17:46
Meer informatie
Verwachte startdatum
16 januari 2023Verwachte einddatum
24 november 2023Status
AfgerondType werkzaamheden
Vervanging gas- en waterleidingBeweegreden
Het gasleiding- en waterleidingnet in Weert is grotendeels aan vervanging toe. De aannemer vervangt het leidingnet volgens de nieuwste inzichten en stand van de techniek.Lees meer over werkzaamhedenPlaats
WeertOmgeving
Wijk LeukenProvincie
LimburgBetrokken partijen
Enexis Netbeheer WML APK
Werkzaamheden
Enexis Netbeheer en Watermaatschappij Limburg gaan in de wijk Leuken in Weert werken aan het gas- en waterleidingnet.
Hoe lang duren de werkzaamheden?
De verwachting is dat medio november 2023 de werkzaamheden gereed zijn. Dit is voor een deel ook afhankelijk van b.v. de weersomstandigheden. Hier door is het erg moeilijk om een exacte planning te maken. Wilt u graag weten wanneer er gewerkt gaat worden bij u in de straat , kunt u altijd informeren bij de uitvoerder van APK.
Waarom duren de werkzaamheden zo lang?
We kunnen de gasleidingen niet in een keer in zijn geheel vernieuwen, dat gaat in delen. We willen er ook voor zorgen dat de situatie veilig is en blijft.
Kan ik nog wel gebruik maken van gas?
Het is mogelijk dat uw gastoevoer tijdelijk (enkele uren) wordt onderbroken. Dit is nodig voor het overzetten van de gas-aansluitleiding van de huidige hoofdleiding op de nieuw aangelegde hoofdleiding. Deze onderbrekingen vinden plaats op werkdagen tussen 08.00 uur en 16.30 uur. In deze gevallen brengt de aannemer u persoonlijk op de hoogte of door middel van een brief.
Kan ik nog wel gebruik maken van stroom?
We voeren hier werkzaamheden uit aan de gasleidingen. U kunt gewoon gebruik blijven maken van elektriciteit.
Doet mijn verwarming het nog wel?
Als wij tijdelijk de gastoevoer naar uw huis of bedrijf onderbreken, werken onder andere uw cv-ketel, gasfornuis, kachel en boiler niet meer. Zet van tevoren eventueel de verwarming wat hoger en sluit ramen, deuren en gordijnen om warmte binnen te houden. We doen er alles aan om de tijd dat u geen gas heeft zo kort mogelijk te houden.
Uw aanwezigheid is noodzakelijk?
Nee, u wordt van te voren persoonlijk geïnformeerd door middel van een brief. Hierin staat de gehele procedure in vermeld hoe u de hoofdkraan sluit en hoe u de gasleiding kunt ontluchten. I.v.m. CORONA worden alle veiligheidsregels nageleefd en wordt klantcontact zoveel mogelijk voorkomen. In de brief die u ontvangt staat alles beschreven hierover.
Hoofdgaskraan dichtdraaien?
Uw hoofdgaskraan moet tijdens de werkzaamheden zijn dichtgedraaid. Dit is op de dag dat het gas voor u wordt afgesloten. U wordt hierover nog persoonlijk geïnformeerd door een medewerker van APK. Als wij starten met onze werkzaamheden gaan we eerst bij elk pand langs om er zeker van te zijn dat dit is gebeurd. Bent u op dit tijdstip niet thuis? Draai de hoofdgaskraan dan van tevoren zelf dicht. De hoofdgaskraan zit bij de gasmeter. Het is een rode of gele knop, hendel of draaiwiel. En wilt u een briefje op de voordeur hangen dat u dit heeft gedaan? Zie hiernaast aangaande hoofdkraan en ontluchten gasleiding.
Mogelijke overlast
Welke hinder kan ik nog meer ondervinden van de werkzaamheden?
Tijdens de uitvoering kunt u werkverkeer of graafmachines in uw straat aantreffen. Hierdoor kunt u last hebben van trillingen of lawaai.
Mogelijke overlast op straat?
Mogelijk ondervindt u (geluids-)overlast in de straat. Hiervoor vragen wij uw begrip
Wordt mijn vuilcontainer opgehaald?
Ja deze wordt gedurende werkzaamheden gewoon opgehaald. Echter kan het zijn dat voor uw huis de werkzaamheden plaatsvinden, het is dan raadzaam om de vuilcontainer daar te plaatsen waar geen werkzaamheden plaatsvinden. Vraag gerust aan de medewerkers van APK waar deze dan het beste geplaatst kan worden.
Blijft mijn woning of winkel bereikbaar?
Tijdens de werkzaamheden wordt er getracht om de doorstroming van het verkeer zoveel mogelijk door te laten gaan. Helaas zijn niet altijd alle parkeerplaatsen te gebruiken. Uw auto kunt u in de omgeving parkeren. Uw auto kunt u in de omgeving parkeren.. Hiervoor wordt u tijdig ingelicht door de aannemer. Er worden borden en hekken worden geplaatst voor het omleiden van verkeer en voor uw veiligheid. Woningen en winkels zijn tijdens de werkzaamheden moeilijker bereikbaar. De toegang zal verlopen via loopplanken of loopbruggen waar nodig. De opritten worden met u in overleg ontgraven zodat de auto tijdig verplaatst kan worden.
Meer informatie?
Voor vragen kunt u terecht bij klantenservice van Enexis Netbeheer Tel: 088 857 70 00 tussen 08:00 uur en 17:00 uur.
Voor informatie over de waterleiding verwijzen wij u naar de site van WML. www.wml.nl/werkzaamheden