Uitbreiding elektriciteitsnet Ruigebultsweg, Borger

 

Pagina laatst bijgewerkt op: 30 maart 2023, 08:38

  • Verwachte startdatum

    5 juli 2021
  • Verwachte einddatum

    27 september 2021
  • Status

    Afgerond
  • Type werkzaamheden

    Uitbreiding elektriciteitsnet
  • Beweegreden

    In dit project wordt er gewerkt aan de energietransitie t.b.v. zonnepark RuigebultswegLees meer over werkzaamheden
  • Plaats

    Borger
  • Omgeving

    Ruigebultsweg
  • Provincie

    Drenthe
  • Betrokken partijen

    Enexis Netbeheer BAM Energie en water
Loading Map

Werkzaamheden

Vanaf begin juli tot september 2021 werkt onze aannemer Firma BAM Energie en Water. in opdracht van Enexis Netbeheer aan het uitbreiden van het elektriciteitsnet. De werkzaamheden vinden plaats op werkdagen tussen 07.00 uur en 16.30 uur.

Waarom worden deze werkzaamheden uitgevoerd?

Dit doen we omdat er meer transportcapaciteit nodig is t.b.v. de stabiele levering en groei van uw stad. Daarom leggen we er nieuwe kabels bij. Zo blijft de elektriciteitslevering in uw omgeving betrouwbaar en veilig.

Waar werken we?

De uitbreiding van de kabels komt vanuit het station aan de Slieten, langs de N374 door Borger richting de N34. De N34 wordt gekruist richting het station voor de aansluiting van het zonnepark aan de Ruigebultsweg.

Hoe lang duren de werkzaamheden?

De werkzaamheden duren naar verwachting tot september 2021. Dit is voor een deel ook afhankelijk van bijv. de weersomstandigheden. Bij vorst of een opbreekverbod vanuit de gemeente kan er niet gewerkt worden. Hierdoor is het erg moeilijk om een exacte planning te maken. Wilt u graag weten wanneer er gewerkt gaat worden bij u in de straat, kunt u zich altijd informeren bij de uitvoerder van BAM Infra.

Mogelijke overlast

Door deze werkzaamheden kan er (geluids-) overlast en verkeershinder ontstaan. Uiteraard proberen wij dit tot een minimum te beperken. Wij vragen hiervoor uw begrip.

Verkeersmaatregelen:

Tijdens de werkzaamheden, treffen wij verkeersmaatregelen. Het kan zijn dat uw perceel of woning geheel of gedeeltelijk niet bereikbaar is. De ruimte op de toegangswegen is gedurende deze periode ook beperkt.

Wordt mijn vuilcontainer opgehaald?

Ja, deze wordt gedurende werkzaamheden gewoon opgehaald. Echter kan het zijn dat voor uw huis de werkzaamheden plaatsvinden, het is dan raadzaam om de vuilcontainer daar te plaatsen waar geen werkzaamheden plaatsvinden. Vraag gerust aan de medewerkers van BAM Infra waar deze dan het beste geplaatst kan worden.

Kan ik nog wel gebruik maken van elektriciteit?

In principe komt er geen onderbreking van de energievoorziening, of er moet een calamiteit ontstaan.

Kan ik nog wel gebruik maken van gas?

We voeren hier werkzaamheden uit aan de elektriciteitsleidingen. U kunt gewoon gebruik blijven maken van gas.

Doet mijn verwarming het nog wel?

Als wij tijdelijk de elektriciteitstoevoer naar uw huis of bedrijf onderbreken, dan werkt onder andere uw cv-ketel niet meer. Zet van tevoren eventueel de verwarming wat hoger en sluit ramen, deuren en gordijnen om warmte binnen te houden. We doen er alles aan om de tijd dat u geen elektriciteit heeft zo kort mogelijk te houden.

Meer informatie

Heeft u nog vragen dan kunt u contact opnemen met onze klantenservice op het  speciaal telefoonnummer: 088 857 22 90. Bereikbaar op werkdagen van 8.00 uur tot 17.00 uur.