Roosendaal – Tolberg Centrum: uitbreiding elektriciteitsnet

Om het energienet veilig en betrouwbaar te houden, gaan wij het energienet uitbreiden. We plaatsen binnen fase 1 van dit project drie nieuwe elektriciteitshuisjes 1 aan de Willem Dreesweg en 2 aan de Hoveniersberg en verzwaren een bestaande elektriciteitshuisje aan de Haverberg. Zo zorgen we er nu en in de toekomst voor dat u kunt vertrouwen op een stabiel en duurzaam elektriciteitsnet.

Werkzaamheden

We voeren de volgende werkzaamheden uit: het plaatsen en vervangen van meerdere elektrciteitshuisjes en het verzwaren van de kabels. De werkzaamheden in de Tolberg Centrum, Roosendaal, starten januari 2026 en duren, onder voorbehoud van omstandigheden, ongeveer 15 maanden. In die periode kunt u werkverkeer tegenkomen in de omgeving. De werkzaamheden vinden plaats tussen 07.00 en 17.00 uur. Dit kan soms voor enige (geluid)overlast zorgen. Wij doen er alles aan om de overlast zoveel mogelijk te beperken.

Monteurs in greppel
Loading Map

Over het project

  • Verwachte startdatum

    5 januari 2026

  • Verwachte einddatum

    31 december 2027

  • Status

    In voorbereiding
    Bekijk planning

  • Type werkzaamheden

    Uitbreiding elektriciteitsnet

  • Locatie

    Roosendaal - Tolberg Centrum

  • Betrokken partijen

    • Gemeente Roosendaal
    • Baas Verkley

Veelgestelde vragen

  • Aannemer Baas Verkley voert dit project uit in opdracht van Enexis Netbeheer
    Heeft dit antwoord u geholpen?
  • Tijdens de projecten werken wij aan het elektranetwerk. We beginnen met het leggen van de nieuwe kabel, dit noemen we de civiele werkzaamheden. Belangrijk hierbij is dat de sleuf voor het trekken van de kabel open moet blijven, zodat het begin en eind van de kabel zichtbaar zijn. Daarna sluiten we de nieuwe kabel aan middels montagehandelingen. Als dat klaar is, kan de oude kabel uitgeschakeld en waar nodig verwijderd worden. Hoe vaak moeten wij dan in het trottoir zijn?

    • 1x voor de civiele werkzaamheden: we graven de gehele sleuf, trekken de kabel en straten de sleuf weer dicht.
    • 1x voor de montagehandelingen: we graven op verschillende plekken waar de sleuf heeft gelegen, lasgaten en herstellen deze.
    • 1x voor het verwijderen van de oude kabel: we graven de sleuf waar nodig, in gedeelte, open en verwijderen de oude kabel.
    Vooraf informeren we de bewoners met een brief. Na afloop is het trottoir volledig herstelt.
    Heeft dit antwoord u geholpen?
  • Als de sleuf voorlangs de oprit gaat bij uw woning, dan bellen onze monteurs bij u aan om dit af te stemmen. We zullen een mantelbuis leggen voor de oprit langs, zodat deze dezelfde dag nog bereikbaar zal zijn.
    Heeft dit antwoord u geholpen?
  • Het is niet altijd nodig om thuis aanwezig te zijn, omdat niet in elk project huisaansluitingen meegenomen worden. Het is een standaard onderdeel van de bewonersbrief. Als er wel huisaansluitingen in het project zitten, dan zullen onze monteurs bij u aanbellen voor het maken van een afspraak. 
    Heeft dit antwoord u geholpen?
  • Voor eventuele vragen kunt u terecht bij de Omgevingsmanager van Baas, Kristey Latukolan. Bereikbaar via de BouwApp, via de mail op omgevingzuid@baasbv.nl of bezoek het vragenuurtje. Tevens is de klantenservice bereikbaar op werkdagen tussen 8.00 en 16.30 uur op 088-222 70 00.
    Heeft dit antwoord u geholpen?

Contact

Heeft u vragen over de uitbreiding van het elektriciteitsnet in Tolberg Centrum te Roosendaal? Neem dan contact op met de omgevingsmanager van dit project via onderstaand formulier. 

Neem voor algemene vragen contact op met de klantenservice.