Straatverlichting kapot: storing openbare verlichting melden

Werkt de straatverlichting niet? Een storing in de openbare verlichting meldt u altijd bij uw gemeente. Op de website van uw gemeente leest u hoe u een storing kunt melden.

Als de straatverlichting kapot is, geeft u dat door aan uw gemeente.

Handige gegevens bij het melden van een kapotte lantaarnpaal:

  • de straatnaam (en eventueel het dichtstbijzijnde huisnummer);
  • het nummer van de lantaarnpaal (op de paal zit vaak een sticker met het lichtmastnummer).

Storing gemeld? Dan gaat een specialist in opdracht van uw gemeente op zoek naar de oorzaak van de storing. 

Aanspreekpunt storing straatverlichting

De gemeente is het aanspreekpunt bij storingen in de openbare verlichting. Wilt u weten wanneer de storing is opgelost? Ook dan kunt contact met uw gemeente opnemen.

(tekst gaat verder onder video)

Samenwerking gemeente en netbeheerder

Brandende straatlantaarns zijn belangrijk. Ze zorgen voor een veiliger gevoel. Op straat én in het verkeer. Geeft een lantaarnpaal geen licht omdat de lamp kapot is? Dan lost de gemeente het zelf op. Wordt de storing veroorzaakt door een defect in het elektriciteitsnet? Dan schakelen ze onze hulp in. Zo zorgen we samen voor een goedwerkende straatverlichting.

Veelgestelde vragen: storing openbare verlichting