Storing Meeden

Bij werkzaamheden aan een transformator bij Meeden in Groningen is op 13 mei een stroomstoring ontstaan, die mogelijk schade heeft veroorzaakt aan apparatuur bij klanten in huis. Via dit nieuwsbericht houden wij u op de hoogte van de situatie.

Update: 20 mei 2023

Berichtgeving op social media

Wij hebben gemerkt dat door de berichtgeving vanuit de schade-expert onrust is ontstaan op social media. We betreuren dit. We bevestigen dat wat tijdens de informatiebijeenkomst op maandag 15 mei toegezegd is van toepassing blijft. Wij nemen in de week van 22 mei tot en met 26 mei contact op met de bewoners die zich gemeld hebben voor schadevergoeding. Heeft u eerder vragen, neem dan maandag contact met ons op via het bij u bekende telefoonnummer.

 

Update: 16 mei 2023

Hoge opkomst informatiebijeenkomst

Na de stroomstoring afgelopen zaterdag in Meeden vonden we het belangrijk om zo snel mogelijk duidelijk te geven over de oorzaak en de vragen van de bewoners te beantwoorden. We waren dan ook blij met de hoge opkomst tijdens de informatieavond in dorpshuis De Rode Beuk. Na een uitgebreide uitleg over de storing van afgelopen zaterdag, konden bewoners vragen stellen. Onze collega’s van Klachten & Claims gaven uitleg over hoe we de schades gaan oppakken en vergoeden. Aan het eind van de avond stonden deze collega’s direct klaar om alvast schades op te nemen.

Schade melden

Was u niet bij de informatieavond aanwezig maar heeft u wel schade? Dan kunt u deze melden via het schadeformulier op onze website.

Hoe handelen wij de schade verder af?

Heeft u schade bij ons gemeld als gevolg van deze storing? Dan stellen wij eerst het schadebedrag vast: Dat doen wij op 2 manieren:

  • Kleine schade: Dit is een schade van minder dan €1.500,-. Hierbij hebben wij facturen nodig om het schadebedrag vast te stellen. Uiterlijk 19 mei neemt een collega van Klachten & Claims contact met u op.
  • Grote schade: Dit is een schade van €1.500,- of meer. Een schade-expert stelt dan het schadebedrag vast. Uiterlijk 19 mei neemt de expert contact met u op.

Is het schadebedrag vastgesteld? Dan betalen wij dit binnen 2 weken uit.

We kijken ondanks de vervelende aanleiding, positief terug op de informatieavond en hopen dat bewoners zijn gerustgesteld. We doen er alles aan om de schade die veroorzaakt is door de stroomstoring van afgelopen zaterdag, zo snel en eenvoudig mogelijk af te handelen.

 

Update: 15 mei 2023

Wat is er aan de hand?

Afgelopen tijd waren er in Meeden regelmatig storingen door spanningsproblemen op ons elektriciteitsnet. Om deze problemen op te lossen plaatsten we op zaterdag 13 mei een nieuwe transformator met meer vermogen. Tijdens het aansluiten ging er iets mis en ontstond er een korte piek in de spanning op het net. Hierdoor kunnen apparaten die op dat moment waren aangesloten op een stopcontact beschadigd zijn.

Informatiebijeenkomst

Graag nodigen we iedereen die geraakt is door de storing uit voor een informatiebijeenkomst. Tijdens deze avond informeren we u over wat er precies is gebeurd. Ook zijn onze collega's van Klachten & Claims aanwezig waarbij u uw schade direct kunt melden.

  • Datum: 15 mei (vandaag) 
  • Tijd: start 20.00 uur (inloop vanaf 19:30) 
  • Locatie: MFA De Rode Beuk 
  • Adres: Hereweg 203, 9651 AG, Meeden 

Schade melden 

Heeft u schade aan uw elektrische apparaten door de storing? Dan kunt u deze melden via het schadeformulier op onze website. We doen er alles aan de schade zo snel en eenvoudig mogelijk af te handelen.

 

Nieuwsbericht 14 mei 2023

Wat is er aan de hand?

Met de transformator in Meeden voorzien wij enkele honderden klanten van stroom. Tijdens de werkzaamheden ontstond er een korte piek in de spanning die ruim hoger was dan 230V. Hierdoor kunnen elektrische apparaten die zijn aangesloten op het elektriciteitsnet beschadigen. Dit is natuurlijk ontzettend vervelend en we realiseren ons ook dat inwoners van Meeden hier flink van geschrokken kunnen zijn.

Informatiebijeenkomst

Om deze reden organiseren we begin volgende week een informatieavond. Woont u in Meeden en bent u getroffen door deze storing? We informeren u dan graag persoonlijk over wat er is gebeurd en hoe we schade vergoeden die hierdoor ontstaan is. Zodra de datum, tijd en plaats van deze bijeenkomst bekend zijn, informeren we u per brief. Ook dit nieuwsbericht werken we dan bij met deze informatie.

Onze excuses voor het ongemak!