Diefstal van energiemeters

Het is erg vervelend als er bij u wordt ingebroken. U moet daarna vaak van alles regelen. Uiteraard belt u eerst de politie. Is ook uw energiemeter gestolen? Dan moet deze zo snel mogelijk vervangen worden zodat u weer energie af kunt nemen. Dat regelt u via uw netbeheerder.

Neem contact met ons op

Neem bij diefstal van uw gas- of elektriciteitsmeter zo snel mogelijk contact op met Enexis Netbeheer. U kunt onze klantenservice bereiken via telefoonnummer 088 857 70 00. We controleren dan of de situatie in uw meterkast veilig is. En we maken een afspraak met u voor het plaatsen van een nieuwe meter.

Kosten

Als wij een nieuwe meter bij u komen installeren betaalt u daar de plaatsingskosten voor. U hoeft deze kosten niet te betalen als:

  • u aangifte heeft gedaan bij de politie. In het proces verbaal staat dat uw meter is weggenomen.
  • u ons het proces verbaal toestuurt. Dit kan per post (Postbus 586, 5201 AW ’s-Hertogenbosch) of per e-mail (klantenservice@enexis.nl).

Aansluiting ook beschadigd?

Als uw elektriciteitsaansluiting zwaar beschadigd is door de diefstal, is het vaak niet genoeg om alleen een nieuwe meter te plaatsen. Om er voor te zorgen dat u weer energie af kunt nemen moeten we dan de hele aansluiting vervangen. De kosten hiervoor zijn hoger dan wanneer we alleen uw meter vervangen. Bovendien betaalt deze kosten zelf. Neem in dit geval contact op met uw verzekering. Meestal bent u verzekerd tegen deze kosten.