Technisch probleem in de slimme meter? Wij lossen het op
Soms kan er een technisch probleem ontstaan in de slimme meter waardoor deze niet meer goed werkt. We leggen u uit wat zo'n probleem is en hoe we dit oplossen.
Op deze pagina
Direct doen
Heeft u een brief gehad? Log dan in met de werkopdrachtcode, uw postcode en huisnummer.

Wat is er aan de hand?
Heeft u een brief gekregen over een probleem met de energiemeter(s)? Dan hebben wij een technisch probleem ontdekt waardoor de meter niet meer goed werkt. U wilt natuurlijk dat de meterstanden kloppen. Daarom moeten onze meters aan strenge eisen voldoen. Helaas voldoet de meter in uw meterkast hier niet meer aan. Daarom is het belangrijk dat we dit probleem snel voor u oplossen.

Problemen die kunnen ontstaan
Voorbeelden van problemen die u dan kunt krijgen zijn:
- Uw energieverbruik wordt niet goed meer gemeten.
- Het maandelijkse overzicht van uw energieleverancier klopt niet meer.
- Het scherm van de energiemeter valt uit.
- De energiemeter loopt vast.
- 1 van de telwerken staat stil. Dat kan problemen geven bij de rekening van uw energieleverancier als u dubbeltarief heeft of een dynamisch contract.
- Er ontstaat een beveiligingsrisico. Uw privacy is dan niet meer zeker.
Hoe lossen we dit op?
Wij krijgen automatisch een melding zodra er een probleem is ontdekt in de energiemeter(s). Dan proberen we dit eerst op afstand op te lossen. Kan het probleem niet op afstand worden opgelost? Dan komt er een monteur langs. U ontvangt hierover een brief met een afspraakvoorstel. De monteur probeert eerst om de meter te repareren. Lukt dat niet? Dan vervangen we de meter voor een nieuwe.
Lees ook

Communicatiestoring
Door een communicatiestoring krijgt uw energieleverancier niet meer automatisch uw meterstanden. Dit lossen we voor u op.
Lees hoe we dit oplossen
Problemen met de meter
Maakt de meter geluid? Is uw energierekening ineens hoog of laag? We helpen u graag om dit samen op te lossen.
Lees meer over andere problemen met de meterVeelgestelde vragen
- Wat als het probleem in de meter niet wordt opgelost?
Een energiemeter moet voldoen aan bepaalde eisen om goed te werken. De meter in uw meterkast voldoet hier helaas niet meer aan. Daarom is het belangrijk dat we dit probleem snel voor u oplossen. We hebben toegang tot uw meterkast nodig om dit te doen. Als we geen toegang krijgen, kunnen problemen ontstaan. Houd er rekening mee dat eventuele schade of kosten dan uw eigen verantwoordelijkheid zijn.
Heeft dit antwoord u geholpen? - Er is een technisch probleem in de meter en nu klopt mijn verbruik niet. Wat nu?
Heeft de meter door het probleem uw verbruik verkeerd gemeten? Dan passen wij de meterstand in ons systeem aan en geven deze door aan uw energieleverancier.
Heeft dit antwoord u geholpen?