Let op! Er worden valse e-mails verstuurd uit onze naam
Uit naam van Enexis Netbeheer worden op dit moment valse e-mails gestuurd. Hierin staat dat u netbeheerkosten moet betalen. Deze zijn niet door ons verzonden. Lees hier hoe u een valse e-mail herkent en wat u ermee moet doen.
Hoe herkent u een valse e-mail?
- De e-mail is verzonden vanuit een e-mailadres dat niet van ons is. Dit ziet u door met uw muis over het e-mailadres van de afzender heen te gaan. Als deze niet eindigt op '@enexis.nl', is de e-mail niet door ons verstuurd.
- Controleer het rekeningnummer. Voor betalingen gebruiken wij Nederlandse banken, in de valse e-mail wordt gevraagd om geld over te maken naar een BITS-rekeningnummer. Dit wordt nooit door ons gevraagd.
- Twijfelt u of het een valse e-mail is? Neem dan contact op met onze Klantenservice. We kijken dan graag met u mee.
Wat moet u doen als u een valse e-mail krijgt?
- Open de e-mail niet en verwijder deze meteen.
- De e-mail toch geopend? Betaal de factuur niet en verwijder de e-mail.
- Maak een melding bij de Fraudehelpdesk. Zij houden fraudemeldingen in de gaten en zorgen dat anderen gewaarschuwd worden.
Heeft u toch een betaling gedaan?
- Neem dan zo snel mogelijk contact op met uw bank. Geef aan dat er sprake is van digitale oplichting.
- Wij adviseren u om aangifte te doen bij de politie.