Let op! Er worden valse e-mails verstuurd uit onze naam

Uit naam van Enexis Netbeheer worden op dit moment valse e-mails gestuurd. Hierin staat dat u netbeheerkosten moet betalen. Deze zijn niet door ons verzonden. Lees hier hoe u een valse e-mail herkent en wat u ermee moet doen.

Hoe herkent u een valse e-mail?

  • De e-mail is verzonden vanuit een e-mailadres dat niet van ons is. Dit ziet u door met uw muis over het e-mailadres van de afzender heen te gaan. Als deze niet eindigt op '@enexis.nl', is de e-mail niet door ons verstuurd.
  • Controleer het rekeningnummer. Voor betalingen gebruiken wij Nederlandse banken, in de valse e-mail wordt gevraagd om geld over te maken naar een BITS-rekeningnummer. Dit wordt nooit door ons gevraagd.
  • Twijfelt u of het een valse e-mail is? Neem dan contact op met onze Klantenservice. We kijken dan graag met u mee.

Wat moet u doen als u een valse e-mail krijgt?

  • Open de e-mail niet en verwijder deze meteen.
  • De e-mail toch geopend? Betaal de factuur niet en verwijder de e-mail.
  • Maak  een melding bij de Fraudehelpdesk.  Zij houden fraudemeldingen in de gaten en zorgen dat anderen gewaarschuwd worden.

Heeft u toch een betaling gedaan?

  •  Neem dan zo snel mogelijk contact op met uw bank. Geef aan dat er sprake is van digitale oplichting.
  • Wij adviseren u om aangifte te doen bij de politie.