Enexis Netbeheer

Impact coronavirus: stilgelegde werkzaamheden weer hervat

Een veilige en betrouwbare levering van gas en elektriciteit is altijd onze prioriteit. Nu de maatregelen van de overheid zijn versoepeld, hebben we alle stilgelegde werkzaamheden weer hervat.

Uiteraard werken onze monteurs met aangepaste werkwijzen en informeren zij onze klanten over deze werkwijze. Wij volgen de richtlijnen van het RIVM en het protocol ‘Samen veilig doorwerken’ van Bouwend Nederland en Techniek Nederland. 

Uw afspraak

Hebben wij een afspraak met u afgezegd? Dan nemen wij contact met u op om een nieuwe afspraak te maken. U hoeft ons niet zelf te bellen.

Wij vinden het belangrijk dat iedereen zich in deze tijd veilig voelt. Als u het in de huidige omstandigheden niet prettig vindt dat er een monteur langskomt, begrijpen we dat. In dat geval vragen we u om onze Klantenservice te bellen en uw afspraak zelf te annuleren. Dit geldt natuurlijk ook wanneer u Corona hebt of wacht op de uitslag van een coronatest.

Storingen lossen we altijd op

Onze monteurs van de storingsdienst staan 24/7 voor u klaar om gas- en elektriciteitsstoringen zo snel mogelijk op te lossen. Uiteraard werken onze monteurs met aangepaste werkwijzen en informeren zij onze klanten over deze werkwijze. Wij volgen de richtlijnen van het RIVM en het protocol 'Samen veilig doorwerken' van Bouwend Nederland en Techniek Nederland. 

Veilig samenwerken

Om onze werkzaamheden goed en veilig uit te kunnen voeren, moeten we soms met meer dan twee monteurs samenwerken. We nemen in dat geval passende maatregelen om contact zoveel mogelijk te voorkomen. Dit is in lijn met de richtlijnen van het RIVM voor werkzaamheden in een vitale sector.

Wilt u ons helpen?

  • Hebt u gezondheidsklachten of bent u besmet met corona? Zeg dan uw afspraak af;
  • Bied de monteur geen drinken aan;
  • Laat de monteur geen gebruikmaken van uw toilet;
  • Geef de monteur geen hand;
  • Nies en hoest in uw elleboog;
  • Houd 1,5 meter afstand van de monteur.

We vinden uw veiligheid en die van onze monteurs belangrijk. Daarom desinfecteren onze monteurs regelmatig hun handen, houden zij afstand, schudden zij geen handen en houden zij hun gezondheid goed in de gaten.

Gevolgen voor grootzakelijke klanten

Werkzaamheden voor zakelijke klanten gaan gewoon door. Op onze pagina Gevolgen voor grootzakelijke klanten leest u meer informatie over onze maatregelen en staan antwoorden op veelgestelde vragen.

Vragen

Hebt u vragen? Bel dan met onze Klantenservice op 088 857 70 00. Wij zijn elke werkdag bereikbaar van 8.00 tot 17.00 uur.

Veelgestelde vragen: Enexis Netbeheer en het coronavirus

Als een monteur bij u binnen moet zijn, neemt hij extra maatregelen. Voordat hij binnenkomt, geeft hij daar uitleg over. Hij zal u vragen naar een andere ruimte te gaan na het openen van de deur, hij houdt afstand en overlegt telefonisch met u.

Wij hebben geen achterstanden meer door stilgelegd werk. Eventuele vertraging is afhankelijk van het type werkzaamheden. De werkvoorbereider met wie u contact hebt, kan u vertellen wat de planning is voor uw project. Waar nodig zetten wij extra mensen en middelen in. Als er toch sprake is van vertraging, nemen wij altijd contact met u op.

Natuurlijk kan het in deze tijd extra vervelend zijn als wij de stroom onderbreken, bijvoorbeeld als u thuis werkt. In enkele gevallen kunt u onze afspraak verzetten, bijvoorbeeld als wij een slimme meter komen installeren. In andere gevallen kan dat niet, zoals bij onderhoudswerkzaamheden aan ons elektriciteitsnet. Deze werkzaamheden gaan altijd door omdat ze als doel hebben: voorkomen dat u op een onverwacht moment zonder elektriciteit komt te zitten door een storing. U krijgt van ons een brief als we bij u de stroom moeten onderbreken. Lees onze tips voor als u tijdelijk geen gas of elektriciteit hebt.

Ja, iedereen moet kunnen rekenen op de veilige en betrouwbare levering van energie. Bij het melden van een storing, wordt er aan u gevraagd of u gezondheidsklachten hebt. Als dat het geval is, komt de monteur ook langs om het op te lossen. Hij neemt dan extra veiligheidsmaatregelen en vraagt hij u om in een andere ruimte te blijven zo lang hij in uw huis is en alleen telefonisch te overleggen.

Ja, als u een afspraak hebt die wij niet hebben afgezegd en u hebt gezondheidsklachten, dan vragen wij u om de afspraak te annuleren.

Was dit antwoord nuttig?