Spanningsproblemen controleren & melden

Spanningsproblemen ontstaan soms in ons net, maar de oorzaak kan ook in uw eigen installatie zitten. Kijk in onderstaand stappenplan wat u kunt doen. 

 

 

Stappenplan

  1. Vooronderzoek

    Controleer hieronder of er in uw buurt spanningsproblemen zijn gemeld. Zijn er al spanningsproblemen bekend? Vaak zit het probleem dan in ons net. Is dit niet het geval? Dan zit de oorzaak mogelijk in uw eigen installatie.

    Controleer of er al spanningsproblemen gemeld zijn

  2. Doe een melding

    Meld spanningsproblemen altijd bij ons. Zo krijgen wij inzicht over waar we problemen moeten verhelpen. Bel hiervoor het Nationaal Storingsnummer 0800 9009. U ontvangt een e-mail ter bevestiging van uw melding.

  3. Vooronderzoek

    De melding wordt doorgezet naar 1 van onze technische experts. Zij doen onderzoek naar uw situatie. Via e-mail ontvangt u informatie over eventuele vervolgstappen.

  4. Spanning meten

    Na het vooronderzoek is soms een meting nodig. Wij sporen dan afwijkingen op die uw problemen kunnen verklaren. Deze afwijkingen noemen wij spanningsverschijnselen. Een meting voeren wij bij u thuis uit of in uw buurt. Wij houden u per e-mail op de hoogte. Een meting bij u thuis duurt gemiddeld 30 minuten. Soms is een half uur meten niet genoeg en plaatsen we meetapparatuur voor 7 dagen. De apparatuur halen we in overleg met u weer op. Deze gegevens worden uitgebreid geanalyseerd. Binnen maximaal 3 maanden ontvangt u de uitslag en conclusie van de meting via e-mail.

  5. Werkzaamheden

    Wij plannen werkzaamheden in wanneer de spanning op ons elektriciteitsnet niet goed is. Soms zijn de spanningsproblemen op te lossen met een kleine aanpassing. Lukt dat niet? Dan moeten we ons elektriciteitsnet uitbreiden. Dat betekent dat u helaas langer op een oplossing moet wachten.

    Lees meer over onze doorlooptijden
  6. Spanningsproblemen zijn verholpen

    Als het werk gedaan is, krijgt u van ons een e-mail waarin staat dat uw spanningsproblemen zijn opgelost.