Check of uw omvormer uitvalt door spanningsproblemen

Valt uw omvormer uit op zonnige dagen? Dan zijn er misschien spanningsproblemen. Controleer het hier.

Controleer op spanningsproblemen in uw buurt

Vul uw postcode en huisnummer in om te controleren of er in uw buurt spanningsproblemen zijn.

*Deze controle is alleen bedoeld voor particuliere of kleinzakelijke klanten (met een aansluiting tot 3 x 80 ampère).

Veelgestelde vragen over spanningsproblemen

  • Welke omvormer u ook heeft, een storing in het apparaat is altijd mogelijk. Brandt er bijvoorbeeld een rood lampje of ziet u een onbekende melding op het display (GRID ERROR)? Dan is er een storing in de omvormer van uw zonnepanelen. Bel dan een erkend installateur. De installateur voert een aantal controles uit en meet de netspanning. De installateur kan de storing oplossen als:

    • De zonnepanelen en/of omvormer niet goed geïnstalleerd zijn;
    • Er geen goede verdeling van het vermogen is over de 3 fasen van de elektriciteitsaansluiting.

    Kan de installateur het probleem niet oplossen?

    Doe dan een melding via ons formulier.

    Heeft dit antwoord u geholpen?
  • Eerder onderzochten we elke melding van een uitvallende omvormer. Uit ervaring blijkt dat de oplossing voor uitvallende omvormers vrijwel altijd dezelfde is: het verzwaren van het stroomnet in uw buurt. Onderzoek naar spanningsproblemen vraagt veel tijd van onze monteurs en technici. Omdat we ons volledig willen inzetten op het verzwaren van het net met de buurtaanpak, starten we na uw melding geen onderzoek meer naar dit soort problemen. We registreren uw melding wel.

    Uw melding helpt ons om, samen met de al bestaande data, de spanningsproblemen in uw buurt in kaart te brengen. Zo bepalen we waar de problemen het grootst zijn en we het eerst aan de slag gaan met de buurtaanpak.

    Doe een melding van uw uitvallende omvormer

    Heeft dit antwoord u geholpen?
  • Wij maken ons stroomnet klaar voor een duurzame toekomst. We leggen zwaardere kabels en bouwen elektriciteitshuisjes om aan de groeiende vraag van stroom te voldoen. Dit is een historische verbouwing waarbij 1 op de 3 straten komende jaren open gaan. 

    Tijdens deze verbouwing moeten we keuzes maken en vernieuwende werkwijzen gebruiken. Voor het oplossen van de spanningsproblemen kiezen we voor een buurtaanpak. Dit betekent dat we het stroomnet in een hele buurt in 1 keer toekomstbestendig maken. Zo komen alle buurten in Groningen, Drenthe, Overijssel, Brabant en Limburg de komende jaren aan de beurt. Met deze buurtaanpak werken we efficiënter en verminderen we de overlast in de straat voor bewoners. We werken hiervoor nauw samen met gemeenten.

    Weten wanneer we in uw buurt het stroomnet gaan verzwaren? Laat uw gegevens achter. Dan sturen wij u een e-mail zodra we een planning op onze website plaatsen.

    Heeft dit antwoord u geholpen?
  • Wij hebben geen compensatievergoeding voor gemiste opbrengsten door teruglevering.

    Heeft dit antwoord u geholpen?
  • Door de energietransitie is het gebruik van ons stroomnet enorm toegenomen. We lopen hierbij tegen meerdere uitdagingen aan. Zo hebben wij een tekort aan technisch personeel en materialen. Ook is er is sommige wijken bijna geen ruimte meer voor extra elektriciteitskabels of -huisjes omdat het onder de grond steeds voller wordt. Met deze uitdagingen kan het in sommige gebieden meerdere jaren duren voor we aan het werk kunnen.

    Heeft dit antwoord u geholpen?

Vol energie

Het stroomnet raakt vol. Dit leidt soms tot spanningsproblemen. Uw lampen gaan knipperen of de omvormer van uw zonnepanelen valt uit. We werken vol energie om dit voor u op te lossen.