Uitleesstoring slimme meter

Is uw meterstand (al enige tijd) niet beschikbaar in de app en/of verbruiksmanager? Dan is er sprake van een individuele storing. Mogelijk hebt u dit ook al van uw energieleverancier gehoord. Dit hoeft u niet meer aan ons door te geven. Wij signaleren zelf of er bij u een storing is en proberen de storing op afstand op te lossen. Mocht dit niet lukken, dan maken we een afspraak met u om langs te komen.

Houd er rekening mee dat het oplossen van de storing iets langer kan duren. Op dit moment kunnen we helaas niet aangeven hoeveel tijd we hiervoor nodig hebben. We hebben namelijk te maken met een achterstand, omdat we door de coronamaatregelen bepaalde werkzaamheden tijdelijk niet konden uitvoeren. De storing heeft alleen te maken met het uitlezen op afstand. In de tussentijd wordt uw verbruik dus wel correct gemeten en is uw meterstand gewoon beschikbaar op het display van de slimme meter.

Veelgestelde vragen

  • Door een uitleesstoring zijn de meterstanden van de slimme meter op dit moment niet beschikbaar op de app of verbruiksmanager van uw energieleverancier. U kunt de meterstand wel gewoon op de display van de meter bekijken. Zodra de storing verholpen is, komen de meterstanden vanzelf weer beschikbaar in uw app of verbruiksmanager.
  • Enexis Netbeheer is overgestapt naar een nieuw uitleessysteem, omdat de software van het oude systeem niet langer werd ondersteund door de softwareleverancier. Dit heeft helaas geleid tot deze uitleesstoring.
  • Uw slimme meter meet uw totale energieverbruik correct. Alleen worden uw meterstanden op dit moment door de storing niet doorgegeven in de app en de verbruiksmanager.
  • Zodra de storing is opgelost ziet u uw actuele meterstanden op het display van uw slimme meter en ook in de app of verbruiksmanager van uw leverancier verschijnen.
  • De storing wordt in delen opgelost. Daarom kan het zo zijn dat de data op uw gas- en/of elektriciteitsmeter tijdelijk niet zichtbaar zijn in de app en de verbruiksmanager van uw leverancier. Wel kunt u de meterstanden op het display van uw meters aflezen.
  • Mogelijk kan Enexis Netbeheer de slimme meter niet uitlezen waardoor de meterstanden ook niet kunnen worden doorgegeven aan de energieleverancier. Daarom is er een kans dat de energieleverancier de standen bij u opvraagt.