Terugleveren op een nieuwe aansluiting

Wilt u gaan terugleveren en hebt u nog geen aansluiting? We leggen u op deze pagina uit hoe u een grootzakelijke aansluiting aanvraagt waarmee u ook kunt terugleveren. Hebt u al een aansluiting? Informeer ons dan als u gaat terugleveren.

Uw gegevens doorgeven

Een nieuwe energie-aansluiting vraagt u aan in onze servicemodule. We vragen u om een aantal gegevens in te vullen over de gewenste aansluiting waarmee u gaat terugleveren. In de servciemodule:

  • ziet u hoeveel het kost om de nieuwe aansluiting aan te laten leggen;
  • ziet u wat de maandelijks kosten zijn voor het gebruik van de aansluiting;
  • kunt u een offerte aanvragen voor de aanleg van de aansluiting. 

Als wij uw aanvraag in behandeling nemen, onderzoeken we meteen of ons energienet geschikt is voor de energie die u terug wilt leveren.

Naar de Servicemodule

 

Wat gebeurt er na uw aanvraag?

Als wij uw offerte-aanvraag hebben ontvangen, dan:

  • Nemen telefonisch contact met u op om uw plannen te bespreken en ontvangt een e-mail met de offerte van ons.  In de offerte vindt u een overzicht van de aansluiting, de kosten ervan en een akkoordverklaring.
  • Stuurt u de akkoordverklaring ondertekend aan ons retour.  In veel gevallen kunt u de offerte ook online ondertekenen. Als dat mogelijk is, staan de instructies  in de e-mail met offerte.
  • Maken wij voor uw nieuwe aansluiting na uw akkoord een EAN-code aan en voor uw productie-installatie een groen EAN-code. Deze groen EAN-code hebt u nodig als u subsidie ontvangt.
  • Sturen wij u de transportovereenkomst voor teruglevering toe. Hierin vindt u de groen EAN-code. Deze overeenkomst stuurt u ondertekend aan ons terug.
  • Bevestigen wij de ontvangst van ondertekende transportovereenkomst per brief. 
  • Plannen wij de werkzaamheden voor het plaatsen van uw aansluiting in overleg met u in.

Wat zijn de kosten?

Als u een nieuwe aansluiting aanvraagt, ziet u in de servicemodule meteen een indicatie van de eenmalige en de maandelijkse kosten voor de aansluiting die u aanvraagt. U vindt de tarieven voor nieuwe aansluitingen ook op onze website

Hebt u al een aansluiting en wilt u op uw bestaande aansluiting terugleveren? Dat kan, lees er meer over op onze pagina Teruglevering op een bestaande aansluiting.

Is er ruimte op ons energienet?

De ruimte op ons energienet voor het terugleveren van energie is niet onbeperkt. We doen ons uiterste best om ons energienet uit te breiden. Op onze pagina Beperkte capaciteit terugleveren energie leest u meer en kunt u zien waar er ruimte is op ons net voor teruglevering.

Veelgestelde vragen

Als u wilt gaan terugleveren hebt u te maken met verschillende partijen. Op onze website vindt u wat u bij wie moet regelen.

Meer informatie

Als u energie wil terugleveren, hebt u daar toestemming voor nodig. Wij controleren of uw aansluiting en ons energienet geschikt is voor uw teruglevering.

Lees verder

In de meeste gevallen kunt u op uw bestaande aansluiting energie terugleveren. In sommige gevallen moet uw aansluiting wel aangepast worden. En u hebt toestemming nodig om terug te mogen leveren.

Lees verder

Informatie over de kosten en tarieven voor terugleveren

Lees meer

 

Hebt u een kleinverbruikaansluiting en wilt u energie terug gaan leveren?

  • Zorg dat uw installatie voldoet aan de eisen.
  • Controleer of de meter in uw meterkast teruglevering kan registreren. Is dat niet het geval? Dan krijgt u na het aanmelden van uw zonnepanelen of andere opwekinstallatie automatisch bericht van ons. Wij komen uw meter dan vervangen door een slimme meter. Meer informatie hierover leest u op het consumentendeel van onze website en op zelfenergieproduceren.nl.
  • Voor kleinverbruikaansluitingen gelden geen beperkingen voor teruglevering. U krijgt dus altijd toestemming om terug te leveren als u aan bovenstaande eisen voldoet. 

menu