Aanbieding slimme meter

Voor verschillende woningen binnen uw gemeente plaatsen wij het komende kwartaal slimme meters. Bewoners kunnen met vragen hierover ook bij u komen. Daarom vinden wij het belangrijk dat u op de hoogte bent over de slimme-meter-uitrol van Enexis.

Op deze pagina vindt u meer informatie over de slimme-meter-uitrol. Zo kunt u bekijken welke postcodegebieden dit kwartaal voorzien worden van een slimme meter. En we leggen ​​u uit hoe wij met uw huurders communiceren over het traject naar de plaatsing van de slimme meter.  ​U vindt alle contactmomenten terug op deze pagina.​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​

​De aanbieding en plaatsing van de slimme meters voor de aansluitingen van gemeenten gebeurt projectmatig. Dat betekent dat we per gemeente bekijken hoe en wanneer de slimme meters voor uw kleinverbruikaansluitingen geplaatst worden. Dit gaat altijd in persoonlijk overleg met iemand van uw organisatie, zodat er onderlinge afstemming kan plaatsvinden. We communiceren daarbij over het totale project.


Wanneer we precies starten met de projectmatige uitrol, is nog niet concreet vastgesteld. Wat wél duidelijk is, is dat we starten in 2016.

​​

​In het planningsoverzicht ​ kunt u nakijken wanneer wij slimme meters gaan plaatsen op een bepaalde postcode. U kunt in het overzicht 4 kwartalen vooruit kijken. De planning wordt ieder kwartaal geactualiseerd.​

  • Als er in een woning een slimme meter hangt, is het niet meer nodig om meterstanden door te geven bij een verhuizing. De meterstanden worden automatisch uitgelezen voor Enexis. Geschatte meterstanden en verbruiken horen hierdoor tot het verleden. 
  • Het uitlezen van de slimme meter is niet altijd gemakkelijk. Daarom zijn we bezig met het verbeteren van de handleidingen voor de slimme meters. U kunt natuurlijk ook de huidige handleidingen bekijken. 
  • ​Er zijn diverse energieverbruiksmanagers te verkrijgen die aan de slimme meter gekoppeld kunnen worden. Op die manier heeft een gebruiker direct inzicht in zijn of haar verbruik. Op www.energieverbuiksmanagers.nl​ vindt u een overzicht van de verschillende producten die er in omloop zijn op dit gebied.

Klantcontactmomenten​

Onze klanten worden op verschillende momenten en manieren geïnformeerd tijdens de periode waarin de slimme meter wordt aangeboden en geplaatst. Ook na de plaatsing van de slimme meter is er een contactmoment. In totaal vinden er 4 contactmomenten plaats binnen een periode van iets meer dan een maand. We leggen u per contactmoment uit wanneer en wat wij communiceren.​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​

​Dag 1

De vooraankondiging ​is in de vorm van een folder. Hierin wordt het tijdspad kenbaar gemaakt. De klant weet zo wat hij kan verwachten​​

​Dag 8

In de afspraakbrief ​is aangegeven wanneer de monteur langskomt (de klant kan de afspraak via onze website wijzigen als het tijdstip niet uitkomt). Daarnaast ontvangt de klant een brochure​. Hierin staat alles wat de klant moet weten over de slimme meter en de keuzes die de klant hierin heeft voordat de meter wordt geïnstalleerd.

​Dag 15

Op dag 25 is de daadwerkelijke plaatsing van de slimme meter. De monteur heeft direct klantcontact en is beschikbaar voor vragen. De monteur laat een servicekaart ​met de meterstanden achter.

​Rond dag 23

De klant ontvangt een pakket ​met daarin relevante informatie over de slimme meter zoals een bevestiging van de opgenomen (en verwerkte) meterstanden van de oude meter en of de meter op afstand uitgelezen wordt. Ook is de handleiding van de slimme meter(s) opgenomen in een handig mapje dat de klant kan bewaren in zijn meterkast.​​

Was deze pagina nuttig?

Ja Nee