Nieuwe maatregelen vanwege het coronavirus

Geplaatst: 17-12-2020
Op maandag 14 december 2020 heeft premier Rutte in een toespraak bekendgemaakt dat Nederland in lockdown gaat. Inmiddels is de lockdown verlengd tot en met 9 februari 2021. De netbeheerders hebben met elkaar een protocol opgesteld om het werk, ook bij klanten thuis, veilig te kunnen blijven uitvoeren. Ondanks dat we het werk veilig kunnen blijven uitvoeren, kiest Enexis Netbeheer ervoor om een aantal werkzaamheden tijdelijk uit te stellen.

Om het aantal reisbewegingen en contactmomenten van onze monteurs te beperken, kan het zijn dat we dat wij in deze periode gemaakte afspraken bij klanten afzeggen. Alle werkzaamheden waarbij we níet bij klanten binnen hoeven komen, gaan gewoon door.

Annuleren van afspraken

Hebt u een afspraak met ons staan voor werkzaamheden en annuleren wij die afspraak? Dan nemen wij hierover zo snel mogelijk contact met u op. U hoeft ons hierover zelf niet te bellen. Welke afspraken we afzeggen, is niet precies aan te geven. Dit verschilt per regio.

Wij vinden het belangrijk dat iedereen zich in deze tijd veilig voelt. Als u het in de huidige omstandigheden niet prettig vindt dat er een monteur langskomt, begrijpen we dat. In dat geval vragen we u om onze Klantenservice te bellen en uw afspraak zelf te annuleren.

Werkzaamheden die sowieso zijn uitgesteld, zijn:

  • Vervangen afgekeurde meters
  • Meterijkingen
  • Niet-urgente controles in de meterkast
  • Meteropnames
  • Het verzegelen van energiemeters
  • Het aanbieden en plaatsen van slimme meters (we plaatsen nog wel slimme meters op aanvraag)
  • Afsluiten van gas en stroom bij consumenten. Energieverbruik door klanten die geen energiecontract hebben, brengen wij overigens achteraf alsnog in rekening.
  • Kwaliteitsmetingen aardingen
  • Werkzaamheden i.v.m. spanningsklachten in ons net, tenzij de spanningsklachten zorgen voor storingen

Veilig samenwerken

Wij houden ons aan de actuele veiligheidsmaatregelen van het RIVM en werken volgens het protocol Samen veilig doorwerken van Bouwend Nederland en Techniek Nederland. Om onze werkzaamheden goed en veilig uit te kunnen voeren, moeten we soms met meer dan twee monteurs samenwerken. We nemen in dat geval passende maatregelen om contact zoveel mogelijk te voorkomen. Dit is in lijn met de richtlijnen van het RIVM voor werkzaamheden in een vitale sector.

Storingen lossen we altijd op

Onze monteurs van de storingsdienst staan 24/7 voor u klaar om gas- en elektriciteitsstoringen zo snel mogelijk op te lossen.

Klantenservice

Hebt u vragen? Bel dan met onze Klantenservice op 088 857 70 00. Wij zijn elke werkdag bereikbaar van 8.00 tot 17.00 uur.

Was dit antwoord nuttig?