Maatregelen coronavirus Enexis Netbeheer

Geplaatst: 16-03-2020
*update* De maatregelen ter bestrijding van het coronavirus worden tot en met 28 april verlengd. In de week vóór 28 april beoordeelt het kabinet wat er voor de periode daarna nodig is. Dat heeft het kabinet 31 maart bekendgemaakt. Een groot deel van onze werkzaamheden bij bedrijven en bij klanten thuis is voorlopig uitgesteld. Zo beperken we contact tussen monteurs en klanten zoveel mogelijk.

Hebt u een afspraak staan vóór 29 april met Enexis Netbeheer of met een aannemer die werkt in opdracht van ons? Dan annuleren wij deze afspraak voorlopig. U krijgt hier telefonisch of per brief bericht over van ons of onze aannemer. Of afspraken na 28 april doorgaan, hangt af van de richtlijnen van het RIVM. Enexis Netbeheer houdt zich daaraan. Als de veiligheidsrichtlijnen van het RIVM het weer toelaten om het werk bij u thuis of uw bedrijf uit te voeren, nemen we contact met u op om een nieuwe afspraak in te plannen. U hoeft hierover zelf niet te bellen. 

Welke afspraken gaan niet door?

  • Het plaatsen van slimme meters
  • Het vervangen van afgekeurde meters 
  • Het oplossen van niet-urgente storingen in meters, bijvoorbeeld storingen in de communicatiemodule 
  • Meteropnames
  • Meterinspecties
  • Verzwaren of verlichten van aansluitingen
  • Vervangen van gas- en elektriciteitsaansluitingen bij klanten in de meterkast 
  • Het afsluiten van gas en elektriciteit bij consumenten

Lees ook: Impact coronavirus op onze werkzaamheden voor consumenten/MKB en grootzakelijke klanten

Afmaken werk in uitvoering

In enkele gevallen is het niet goed mogelijk om werkzaamheden per direct stil te leggen. Het gaat bijvoorbeeld om onderhoudswerkzaamheden die al gestart zijn en die we moeten afmaken.

Vitale sector

Werkzaamheden waarbij onze monteurs niet op bezoek hoeven bij klanten, gaan gewoon door. Het transport van gas en elektriciteit is noodzakelijk. De energiesector is een vitale sector.

Storingsdienst

Onze monteurs van de storingsdienst staan nog wel steeds 24/7 voor u klaar om storingen zo snel mogelijk op te lossen. Meldt u een storing? Dan vragen wij of iemand in uw pand mogelijk besmet is met het coronavirus zodat onze monteur passende maatregelen kan nemen. En uiteraard wassen onze monteurs regelmatig hun handen, houden ze afstand, schudden ze geen handen en houden ze hun eigen gezondheid goed in de gaten.

Vragen

Hebt u vragen? Bel dan met onze Klantenservice op 088 857 70 00. Wij zijn elke werkdag bereikbaar van 8.00 tot 17.00 uur. 

Was dit antwoord nuttig?