Coronavirus en Enexis Netbeheer: gevolgen voor consument en MKB

We hebben alle werkzaamheden bij klanten en bedrijven die we half maart hebben stilgelegd, inmiddels weer hervat. Met aangepaste werkprocessen zorgen we ervoor dat we ons werk op een veilige manier kunnen uitvoeren. Uiteraard houden onze monteurs zich aan alle actuele veiligheidsrichtlijnen van het RIVM en het protocol ‘Samen veilig doorwerken’. Hieronder leest u waar u rekening mee moet houden als er bij u werkzaamheden aan het energienet zijn gepland.

Afspraken

Staat er een afspraak ingepland? Dan zullen we met u afstemmen of we veilig kunnen werken en uw en onze gezondheid kunnen beschermen. Net zoals bij uw afspraak bij de kapper of een restaurant, stellen we u enkele vragen over uw gezondheid en over de situatie ter plaatse om te beoordelen of onze monteur daar veilig kan werken. 

Veiligheidsmaatregelen

Wij werken volgens de laatste veiligheidsrichtlijnen van het RIVM en het protocol ‘Samen veilig doorwerken van Bouwend Nederland en Nederland Techniek. Voordat de monteur bij u binnenkomt, stelt hij u eerst enkele vragen in verband met het coronavirus. Die vragen gaan over uw gezondheid en of u contact hebt gehad met anderen die mogelijk besmet zijn met het coronavirus. U krijgt ook uitleg over de maatregelen die de monteur neemt als hij bij u thuis komt. Verder wassen de monteurs uiteraard regelmatig hun handen, houden ze afstand, schudden ze geen handen en houden ze hun eigen gezondheid goed in de gaten.

Hebt u of iemand anders in uw huishouden gezondheidsklachten zoals koorts, luchtwegklachten of hoesten? Dan vragen wij u om de afspraak te annuleren. U kunt dit ook op het laatste moment nog doorgeven. We plannen dan in overleg een nieuwe afspraak in.

Veilig werken doen we samen

Wilt u ons helpen?

  • Bied de monteur geen drinken aan
  • Laat de monteur geen gebruikmaken van uw toilet
  • Geef de monteur geen hand
  • Nies en hoest in uw elleboog
  • Houd 1,5 meter afstand van de monteur

Lees ook:

 

Veelgestelde vragen: Enexis Netbeheer en het coronavirus

Als een monteur bij u binnen moet zijn, neemt hij extra maatregelen. Voordat hij binnenkomt, geeft hij daar uitleg over. Hij zal u vragen naar een andere ruimte te gaan na het openen van de deur, hij houdt afstand en overlegt telefonisch met u.

Wij hebben geen achterstanden meer door stilgelegd werk. Eventuele vertraging is afhankelijk van het type werkzaamheden. De werkvoorbereider met wie u contact hebt, kan u vertellen wat de planning is voor uw project. Waar nodig zetten wij extra mensen en middelen in. Als er toch sprake is van vertraging, nemen wij altijd contact met u op.

Natuurlijk kan het in deze tijd extra vervelend zijn als wij de stroom onderbreken, bijvoorbeeld als u thuis werkt. In enkele gevallen kunt u onze afspraak verzetten, bijvoorbeeld als wij een slimme meter komen installeren. In andere gevallen kan dat niet, zoals bij onderhoudswerkzaamheden aan ons elektriciteitsnet. Deze werkzaamheden gaan altijd door omdat ze als doel hebben: voorkomen dat u op een onverwacht moment zonder elektriciteit komt te zitten door een storing. U krijgt van ons een brief als we bij u de stroom moeten onderbreken. Lees onze tips voor als u tijdelijk geen gas of elektriciteit hebt.

Ja, iedereen moet kunnen rekenen op de veilige en betrouwbare levering van energie. Bij het melden van een storing, wordt er aan u gevraagd of u gezondheidsklachten hebt. Als dat het geval is, komt de monteur ook langs om het op te lossen. Hij neemt dan extra veiligheidsmaatregelen en vraagt hij u om in een andere ruimte te blijven zo lang hij in uw huis is en alleen telefonisch te overleggen.

Ja, als u een afspraak hebt die wij niet hebben afgezegd en u hebt gezondheidsklachten, dan vragen wij u om de afspraak te annuleren.

Was dit antwoord nuttig?