Storing op uw omvormer

Valt uw omvormer af en toe uit? Brandt er een rood lampje of ziet u een onbekende melding op het display, zoals ‘GRID ERROR’? Dan is er sprake van een storing in de omvormer van uw zonnepanelen.

Neem contact op met een installateur

Als u een storing hebt in uw omvormer, valt deze uit en kunt u geen elektriciteit meer opwekken. Vaak schakelt de omvormer na verloop van tijd vanzelf weer in. Gebeurt dat niet of blijft uw omvormer herhaaldelijk uitvallen? Neem dan contact op met een installateur. Deze voert een aantal controles uit en meet de spanning die van het net komt. Zo kan hij nagaan hoe de storing is ontstaan en kan hij  in veel gevallen de storing oplossen. 

Kan de installateur het probleem niet verhelpen? Neem dan contact op het Nationaal storingsnummer 0800 9009. De medewerker van de storingsdienst zal u vragen naar de gemeten netspanning. Vraag uw installateur naar deze waarde.

Wanneer lost de installateur de storing zelf op?

Uw omvormer kan door  uiteenlopende redenen uitvallen.  Een installateur kan een storing oplossen als:

  • uw zonnepanelen en/of omvormer niet goed zijn geïnstalleerd.

  • er sprake is van een ongelijkmatige verdeling van het vermogen van de zonnepanelen over de 3 fases van uw aansluiting.

Wordt de storing door een andere reden veroorzaakt? Dan verwijst uw installateur u door naar de netbeheerder. Daarvoor neemt u contact op met het Nationaal storingsnummer 0800 9009.

Storing op uw omvormer voorkomen