Meterstanden doorgeven

​Wilt u uw meterstanden doorgeven? Geef deze dan door aan uw leverancier, niet aan Enexis.  Uw energieleverancier is namelijk verantwoordelijk voor het verzamelen, controleren en vaststellen van uw meterstanden.

Meterstanden doorgeven bij energieleverancier

Uw energieleverancier vraagt u jaarlijks om de meterstanden. Ook als u een slimme meter hebt. Met deze meterstanden controleert uw leverancier uw energieverbruik. U ontvangt vervolgens 1 gecombineerde nota van uw energieleverancier voor zowel de verbruikte energie als het transport van energie. De energieleverancier verrekent daarna de kosten met Enexis.

Stapt u over naar een andere energieleverancier of gaat u verhuizen? Ook dan geeft u uw meterstanden door aan uw leverancier.

Uw energierekening

Sommige klanten kregen tot 1 augustus 2013 2 energierekeningen: 1 van Enexis voor de netwerkkosten  en 1 van uw energieleverancier voor de leveringskosten van energie.  De aparte rekening voor de netwerkkosten is na 1 augustus 2013 verdwenen. Deze kosten betaalt u nu aan uw energieleverancier. Uw energieleverancier stuurt u daarvoor 1 energierekening.

Waarvoor is Enexis uw aanspreekpunt?

Bij Enexis kunt u terecht voor:

  • Melden van storingen
    U meldt u storing via het Nationaal Storingsnummer 0800 9009 (gratis).
  • Controle van uw meetinstallatie
    Enexis blijft eigenaar van uw meetinstallatie en komt 1 keer per 3 jaar bij u langs de meetinstallatie te controleren. Wij nemen dan ook de meterstanden op.
  • Het aanvragen, wijzigen of verwijderen van een aansluiting
    Een nieuwe aansluiting en het verwijderen of verplaatsen van een aansluiting vraagt u aan via huisaansluitingen.nl of aansluitingen.nl. Het verzwaren of verlagen van een aansluiting vraagt u aan via Mijn Enexis
​​​​​

Meterstanden aflezen

Wilt u uw meterstanden doorgeven aan uw energieleverancier, maar weet u niet hoe u de meterstanden afleest van uw meter? Wij geven u graag meer uitleg.

Meer Info

Was deze pagina nuttig?

Ja Nee