Wat moet ik regelen voor een verzwaring?
Bij een verzwaring zijn er dingen die u en wij moeten regelen. We nemen u mee door de stappen.
Vraagt u een verzwaring aan? Het kan op dit moment langer duren voor u aan de beurt bent.
- 1
Bepaal of een verzwaring nodig is
Een installateur helpt u bepalen of een verzwaring nodig is. Wij mogen u als netbeheerder geen advies geven.
Meer over: heb ik een verzwaring nodig? - 2
Controleer of voorbereidende werkzaamheden nodig zijn
Het kan zijn dat er voorbereidende werkzaamheden nodig zijn voordat wij uw aansluiting verzwaren. Zorg dat deze werkzaamheden klaar zijn vóór wij de werkzaamheden uitvoeren. Pas wanneer de voorbereidende werkzaamheden klaar zijn, kan onze monteur aan de slag.
Bekijk wat u moet regelen- Voorkom vertraging en plan voorbereidende werkzaamheden op tijd in.
- 3
Start een aanvraag via Mijn Enexis
Via 'Mijn Enexis' start u een aanvraag voor de verzwaring. Heeft u van ons een e-mail ontvangen nadat u uw aanvraag heeft gedaan? Dan hebben wij uw aanvraag goed ontvangen. Ook vindt u de aanvraag terug in 'Mijn Enexis'.
Log in of maak een account aan- Start uw aanvraag pas nadat uw installateur bevestigt dat een verzwaring nodig is.
- 4
Offerte bekijken en betalen
Zodra uw offerte klaarstaat in 'Mijn Enexis' krijgt u hiervan bericht per e-mail. Bekijk de offerte goed en betaal deze.
- 5
Plan de werkzaamheden
Is uw betaling bij ons binnen? Dan krijgt u binnen 10 werkdagen een e-mail met een link. Via deze link kunt u zelf een afspraak plannen. In een enkel geval bellen we u voor het maken van een afspraak. Tip: Controleer uw ongewenste e-mail. Soms komt onze e-mail daarin terecht. Op dit moment krijgen we veel aanvragen binnen. Hierdoor duurt het soms iets langer dan 10 werkdagen voordat wij contact opnemen.
- 6
Werkzaamheden uitvoeren
Op de afgesproken datum komt onze monter de verzwaring uitvoeren. Tijdens de werkzaamheden heeft u ongeveer een half uur tot maximaal 2 uur geen stroom of gas.
Tips voor als u even geen stroom of gas heeft
Veelgestelde vragen over het aanvragen van een verzwaring
Waar kan ik de status van mijn aanvraag bekijken in Mijn Enexis?
U kunt de voortgang van uw aanvraag bekijken in uw Mijn Enexis-account. Ga naar het kopje ‘Mijn aanvragen’. Heeft u meerdere aanvragen gedaan? Klik dan op de aanvraag die u wilt bekijken.
Heeft dit antwoord u geholpen?Hoe lang duurt het voordat de werkzaamheden worden uitgevoerd?
Is uw betaling bij ons binnen? Dan nemen wij binnen 10 werkdagen contact met u op om een afspraak te maken. Dit kan per e-mail of telefonisch. Controleer ook uw ongewenste e-mail. Soms komt onze e-mail daarin terecht. Heeft u nog niets van ons gehoord? Op dit moment krijgen we veel aanvragen binnen. Hierdoor duurt het soms iets langer voordat wij contact opnemen.
Wilt u hier meer over weten? Kijk dan op onze doorlooptijdenpagina.
Redenen waarom we telefonisch een afspraak met u maken:
- Het bestaande gas- of elektriciteitsnet kan de aangevraagde capaciteit niet leveren. We moeten eerst het bestaande net uitbreiden.
- De kabel of leiding vanaf de straat naar uw meterkast is ongeschikt voor de aanpassing.
- Weersomstandigheden zoals temperaturen onder het vriespunt.
- Een grote vraag naar verzwaringen in uw regio.
Heeft dit antwoord u geholpen?Kan ik de aansluiting laten verzwaren als ik in een appartement woon?
Ja, ook in een appartement kunt u een aansluiting laten verzwaren. We komen na uw aanvraag eerst bij u langs om te kijken wat we moeten doen om de aansluiting te verzwaren. Zijn er aanpassingen nodig aan de aansluiting buiten uw appartement of in de gezamenlijke ruimte? Dan moet u hiervoor schriftelijk toestemming vragen aan de eigenaar. Dit kunnen uw buren, een particuliere verhuurder, een woningcorporatie en/of een vereniging van eigenaren (VvE) zijn.
Zorg dat u de schriftelijke toestemming geregeld heeft vóór wij de werkzaamheden uitvoeren. Pas dan kan onze monteur aan de slag.
Heeft dit antwoord u geholpen?